Știri

Austria ignoră UE și aplică interdicția sectorială pentru camioane

Guvernul Tirolului austriac introduce restricții sectoriale pentru camioane, în pofida faptului că, în martie, Comisia Europeană a criticat această practică ca fiind ilegală.

Conform agenției de presă APA ce-l citează pe guvernatorul Gunther Platter (OVP) și pe adjunctul acestuia Ingrid Felipe (Green), începând cu 1 noiembrie 2016, Austria va introduce pe Valea Inn-ului (autostrada A12), cale rutieră principală care leagă Italia cu Germania, restricții sectoriale pentru camioane.

Prin introducerea restricțiilor sectoriale pentru vehicule comerciale grele, guvernul tirolez va interzice transportul cu camionul a anumitor tipuri de bunuri. Astfel, odată implementată această interdicție sectorială, aproximativ 200.000 de camioane vor fi obligate să folosească calea feroviară, acest lucru reducând substanțial poluarea în regiune.

Interdicția sectorială, adică limitarea tranzitului vehiculelor ce transportă anumite tipuri de mărfuri, este motivată de Austria ca o necesitate de a reduce poluarea în regiunea Tirol, această inițiativă fiind anunțat în luna august a anul trecut, existând intenția să fie pusă în aplicare până în iulie 2016 pe autostrada A12.

Astfel, interdicția sectorială ar urma să se aplice camioanelor de transportul deșeurilor, materialelor de piatră, pământ excavat, materialul lemnos brut (bușteni) și autovehicule. Planurile austriecilor nu se opresc aici, astfel că, începând cu octombrie 2016 interdicția sectorială urmând să fie extinsă pentru minereuri feroase și neferoase din oțel (cu excepția armăturilor pentru construcții), marmură, travertin și plăci ceramice.

În prezent, camioanele cu motoare Euro II sunt interzise pe Valea Inn-ului, însă până la finalul lui 2017, vor fi interzise toate tipurile de camioane ce au clasa de poluare Euro III, excepție fiind camioanele ce fac transport regional scurt și distribuție.

VEZI ȘI: Interdicția sectorială a camioanelor din Austria sancționată cu „roșu” de UE

Uniunea Europeană a insistat pentru introducerea unei interdicții sectoriale mai puțin severe precum o micșorare a vitezei: pentru camioane de la 80 la 60 de kilometri pe oră și pentru autoturisme de la 100 la 80 de kilometri pe oră.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button