CamioaneGreenZone

11 camioane hibride Scania pentru Cornelissen

Cornelissen Transport, parte a grupului olandez Cornelissen, a comandat recent 7 autotractoare hibride și 4 camioane rigide plug-in hibrid Scania.

Specialistul în distribuție pentru magazine are o flotă în care toate tehnologiile sustenabile sunt reprezentate, în afară de hidrogen. Pe lângă camioane diesel Euro VI și cele alimentate cu bio-LNG, electrificarea și-a făcut și ea loc în flotă.

În urmă cu trei ani, Cornelissen a început să opereze un camion hibrid-electric Scania, urmat la începutul lui 2022 de o versiune plug-in hibrid. Experiența cu aceste vehicule a fost atât de bună, încât Cornelissen a comandat încă 7 autotractoare HEV 4×2 și 4 rigide PHEV (două 4×2 și alte două 6×2*4).

Camioanele 4×2 au o suprastructură de 9 metri lungime, iar cele cu 3 axe una de 10 metri. ”Vedem aceste camioane hibrid-electrice ca o bună completare la vehiculele complet electrice din flota noastră”, a declarat Marco Pikkemaat, managerul flotei Cornelissen Transport.

VEZI ȘI: Test cu Scania 25 P, primul camion electric greu din România

”În ultimii ani am făcut pași mari pentru a reduce emisiile de CO2 ale flotei noastre. Camioanele noastre diesel sunt foarte eficiente și șoferii sunt instruiți continuu. În plus, avem acorduri cu Shell și Rolande să ne facă un amestec de LNG cu bio-LNG în proporție de până la 35%. Am prefera o proporție și mai mare de bio-LNG, dar acesta nu este mereu disponibil”, a mai spus șeful flotei Cornelissen.

Șoferii sunt de asemenea încântați de camioane electrificate. ”Șoferii noștri au acceptat pe deplin condusul electric. Ei ajung des în centrele urbane, unde camioanele conduse electric primesc multe reacții pozitive. La unele destinații folosim și remorci electrice, iar o astfel de combinație este complet silențioasă. Distribuția urbană este foarte potrivită pentru electrificare, dar pentru destinațiile internaționale mai este mult de făcut”.

11 camioane hibride Scania pentru Cornelissen

De exemplu, Marco Pikkemaat critică guvernul și operatorii de energie pentru lipsa infrastructurii. ”Disponibilitatea stațiilor publice de încărcare pentru camioane a rămas mult în urmă, deși această nevoie era anticipată de mulți ani. Noi ne-am instalat propriile stații de încărcare, independente de rețeaua publică”.

Din aceeași categorie...

Back to top button