16 asociații de transport rutier cer adoptarea urgentă a Pachetului de Mobilitate

16 asociații de transport rutier cer adoptarea urgentă a Pachetului de Mobilitate
Șaisprezece asociații de transport rutier cer prin intermediul unei scrisori comune aprobarea urgentă a Pachetului de Mobilitate, în forma actuală.

După trei ani de activitate legislativă, Pachetul de Mobilitate așteaptă aprobarea finală în Parlamentul European, iar mai multe asociații de transport fac presiuni pentru ca acesta să fie adoptat în forma actuală, cât mai repede.

16 asociații de transport rutier cer adoptarea urgentă a Pachetului de Mobilitate

Asociațiile de transport rutier FNTR (Franța), BGL (Germania), NLA (țările nordice) DTL, ITD (ambele Danemarca), SA (Suedia), NLF (Norvegia), Fin Mobility (Finlanda), CESMAD Boemia (Republica Cehă), CESMAD Slovacia (Slovacia), TLN (Olanda), CONFTRASPORTO, FAI (ambele Italia), ASTIC, CETM (ambele Spania) și ANTRAM (Portugalia) solicită prin intermediul unei scrisori comune finalizarea urgentă a procesului legislativ pentru Pachetul de Mobilitate.

Cele 16 semnatare ale scrisorii comune spun că este imperativ ca europarlamentarii să pună capăt denaturărilor concurenței pe piața europeană a transporturilor rutiere, ca urmare a abordărilor diferite din partea statelor membre. Pachetul de Mobilitate poate asigura un cadru european mai armonizat, condiții de concurență mai eficiente și o concurență mai echitabilă între companiile de transport rutier din Uniunea Europeană.

”Nu ne mai putem permite să mai pierdem și mai mult timp, când deja ne confruntăm cu alte provocări majore, cum ar fi digitalizarea, energia curată și transport rutier curat!”, mai scrie în scrisoare.

VEZI ȘI: Camioane cu biogaz Scania P340 pentru colectarea deșeurilor în Finlanda

Cele 16 asociații mai spun că actuala criză COVID-19 este un motiv în plus pentru a adopta Pachetul de Mobilitate în forma actuală, pentru a asigura claritate și norme armonizate pentru transportul rutier de mărfuri în Europa.

Mai mult, această criză epidemică a arătat foarte clar că pentru a menține lanțul logistic în mișcare și pentru a garanta aprovizionarea populației, funcționarea transportului național de mărfuri este la fel de importantă ca cea a transportului internațional.

Follow #infotrucker