20% din camioanele testate în cadrul unui studiu depășesc limita de emisii de NOx

20% din camioanele testate în cadrul unui studiu depășesc limita de emisii de NOx
O companie germană a descoperit că 20% din camioanele testate în cadrul unui studiu depășesc limita de emisii de NOx, unele chiar și cu 300%, iar păcălirea legii pare a fi o încercare deliberată de reducere a costurilor.

Cei de la T&E au spus că rezultatele sugereză o depășire semnificativă în ceea ce privește emisiile de NOx la nivel european.

20% din camioanele testate în cadrul unui studiu depășesc limita de emisii de NOx

Sistemul de omologare impus de Uniunea Europeană nu a reușit să asigure respectarea limitelor de emisii în condiții reale de conducere, în timp ce producătorii de autovehicule manipulau și testlee de emisii, așa cum sunt expuse în scandalul Dieselgate. Însă sectorul vehiculelor grele a rămas în mare măsură lipsit de astfel de îngrijorări – până în prezent.

Un studiu realizat de Universitatea Heidelberg, comandat de Deutsche Umwelthilfe, membru german al T&E, a măsurat citirile emisiilor a 141 de camioane, 40 la categoria de emisii Euro V, 100 la categoria Euro VI (mai stricte) și un vehicul Euro III.

S-a constatat că 20% dintre acestea au depășit pragurile permise pentru emisii de NOx (oxizi de azot) – iar pragurile utilizate în studiu sunt uneori duble față de limitele legale permise.

Testele au fost efectuate în condiții de conducere în viață reală folosind dispozitive de măsurare.

Dintre cele 141 de vehicule măsurate pe drumurile germane, 52 au fost înmatriculate în Germania, alte 89 provenind din alte state ale UE și unele state din afara UE, în special Rusia, Belarus, Serbia și Turcia. Rezultatele dezvăluie faptul că un număr mare de vehicule din estul Europei se numără printre cele 28 care nu au reușit să treacă testele NOx.

VEZI ȘI: Adrian Manea a câștigat prima ediție Romanian PRO Driver Competition

„Aceste rezultate sunt doar dintr-un stat membru al UE, dar un studiu similar realizat în Austria sugerează că aceasta este o problemă la nivel european. Eșecul de a găsi dispozitive de înșelăciune a emisiilor nu înseamnă automat că astfel de dispozitive nu au fost montate, dar există o serie de probleme, inclusiv durabilitatea tehnologiei de reducere a emisiilor, care lasă întrebări cu privire la durata efectivă a sistemelor de control al emisiilor”, a declarat unul dintre reprezentanții T&E.

„Ceea ce este necesar este testarea independentă a conformității vehiculelor de mărfuri grele pentru a asigura respectarea limitelor de emisie pe toată durata de viață a vehiculului. Comisia Europeană ar trebui să se concentreze pe astfel de testări de conformitate, plus o monitorizare mai bună a drumului pentru a prinde camioane care sunt peste limită”, a completat oficialul.

Reprezentanții DUH sunt convinși că încălcările acestea reprezintă o încercare deliberată a transportatorilor de a reduce costurie. Tehnologia care curăță emisiile poate fi manipulată fie software, fie hardware.

În ciuda rezultatelor grave în ceea ce privește emisiile de NOx, niciunul dintre camioane nu avea defecțiuni. În ceea ce privește înșelăciunea, DUH consideră că este mult mai ieftin să păcălești un sistem de reducere catalitică decât să-l utilizezi pentru a trata gazele.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.