GreenZone

550 km cu un camion electric Scania, la temperaturi negative

Un jurnalist britanic a făcut o călătorie de 550 km cu un camion electric Scania 40R, între Trysil (Norvegia) și Södertälje (Suedia). Vezi aici impresiile sale.

Noile camioane electrice Scania pentru transport regional au o autonomie de până la 320 km în aplicațiile de 40 de tone. Dar pot fi ele folosite și pentru călătorii mai lungi, mai ales în frigul pătrunzător din Scandinavia?

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Acest lucru a vrut să afle și jurnalistul britanic Will Shiers, de la revista Commercial Motor. El a condus o combinație de 34 de tone tractată de un Scania 40R BEV. ”Cursa de 550 km este ocazia perfectă de a testa modul în care se conduce camionul și de a vedea autonomia reală”, a spus Will Shiers înainte de plecare.

Când și-a început călătoria spre est, temperatura din Trysil (Norvegia) era de -23º Celsius. Temperatura mult sub zero grade i-a dat emoții privind capacitatea bateriei. ”Cu toții am auzit povești de groază despre ce se întâmplă cu bateriile vehiculelor electrice la frig, așa că va fi foarte interesant”.

VEZI ȘI: Test cu Scania 25 P, primul camion electric greu din România

Dar grijile s-au dovedit a fi nefondate. La finalul primei zile, jurnalistul a fost impresionat atât de cum se conduce camionul, cât și de performanța bateriilor. ”Am parcurs 300 km astăzi. Am fost impresionat de camion, dar în mod special de autonomie. Când am ajuns la granița cu Suedia, mai aveam 200 km autonomie și 40% din baterie. Puteam să facem toți cei 300 km fără pauză, dar am oprit la o stație, am încărcat până la 100% și am pornit mai departe”.

Shiers s-a declarat încântat de modul în care se conduce Scania 40 R. ”Orice sentimente ai avea despre camioanele electrice, uită-le și condu unul. Este fantastic. Atât de fluent și fără efort. Cuplul este instant, nici nu simți schimbările de trepte de viteze. Camionul electric face tot ce te aștepți de la un Scania, doar că mai silențios și un pic mai lin”.

550 km cu un camion electric Scania, la temperaturi negative

El a fost impresionat și de viteza de încărcare. ”Aseară am încărcat la o stație de 350 kW. Aceasta ne-a permis să încărcăm bateriile de la 36% la 100% în 46 de minute. Este perfect pentru pauza de 45 de minute a șoferului”.

Shiers admite, însă, că pe ultima parte a călătoriei a fost stresat, știind că va trebui să parcurgă 300 km fără încărcări intermediare, la temperaturi negative. ”M-am îngrijorat degeaba, când am ajuns la Södertälje mai aveam 26% din baterie”.

Clipul video cu experiența poate fi găsit aici.

Din aceeași categorie...

Back to top button