69% dintre români ar fi de acord cu camioanele mai lungi și mai grele

Într-un sondaj de opinie desfășurat la nivel european, 69% dintre români s-au declarat pentru camioanele mai lungi și mai grele.
UE lucrează în acest moment la regulamentul ce promovează utilizarea combinațiilor de vehicule de 25 de metri lungime și 60 de tone în traficul internațional. Totuși, decizia finală privind acceptarea acestor camioane mai lungi și mai grele va aparține fiecărui stat membru.
Un factor important în promovarea acestor camioane este acceptarea din partea societății. De aceea, compania franceză Harris Interactive a efectuat un studiu la care au participat 8.000 de persoane din 9 țări europene, cele mai dezvoltate în ce privește transportul rutier de mărfuri.
Dintre acestea, trei țări utilizează deja combinații mai lungi (Spania, Germania și Belgia), iar celelalte șase s-au limitat deocamdată la camioanele standard (Polonia, Franța, Italia, România, Austria și Ungaria).
VEZI ȘI: Cinci persoane arestate în cazul șoferului român de camion omorât în Belgia
Principala concluzie a studiului este că europenii obișnuiți nu au cunoștințe despre camioanele mai lungi. Astfel, 52% dintre respondenți au declarat că problema le este total necunoscută, iar 34% că au o idee vagă. Rezultatele au fost asemănătoare în toate cele 9 țări, iar în România procentul celor care nu au ideea despre acest subiect a fost de 55%.
Când vine vorba despre atitudinea față de camioanele mai lungi, părerile sunt împărțite: la nivel european, 49% dintre cetățeni susțin ideea, iar 51% sunt împotriva ei. La nivel de țară, rezultatele au fost însă foarte diferite. Cei mai nefavorabili s-au declarat austriecii (65%), italienii (64%) și francezii (61%). De partea cealaltă, 70% dintre spanioli și 69% dintre români sunt de acord cu camioanele mai lungi și mai grele.
În ce privește motivele respingerii, 73% dintre cetățeni s-au declarat îngrijorați de distrugerea infrastructurii rutiere, 68% de scăderea siguranței, 68% de creșterea aglomerației, iar 59% de creșterea emisiilor. Toate aceste temeri reflectă necunoașterea subiectului, din moment ce camioanele mai lungi și mai grele au sarcini pe axe mai mici, au emisii mai mici pe tona transportată și ocupă mai puțin loc pe șosele.