7 din 10 șoferi români ascultă tot timpul muzică la volan

7 din 10 șoferi români ascultă tot timpul muzică la volan
Potrivit unui studiu OMV Data Center privind obiceiurile românilor la volan, 7 din 10 șoferi români ascultă tot timpul muzică la volan.

Românii sunt nedespărțiți de muzică atunci când se află la volan, 7 din 10 (71,9%) șoferi români ascultă tot timpul muzică în timp ce conduc, în timp ce 17.6% din totalul analizat au răspuns că ascultă muzică aproape de fiecare dată când conduc și doar 8.3% ascultă muzică ocazional.

7 din 10 șoferi români ascultă tot timpul muzică la volan

Doar 2.2% dintre șoferii români nu ascultă muzică niciodată în timp ce se află la volan.

În ceea ce privește genurile muzicale, cele mai populare ascultate la volan sunt muzica dance, muzica ușoară și cea pop (cu peste 60% dintre răspunsuri), urmate în proporții aproape egale (20-30%) de rock, house, hip-hop, muzică clasică, muzică tradițională sau electronică.

„Stilul de muzică preferat la volan de către șoferii din România este în condordanță cu tendința acestora de a-și personaliza mașina, de a o denumi și de a o considera un membru al familiei, o parte integrantă din universul lor cotidian“, explică psihologul Nina Paraschivescu.

Conform OMV Data Center, în topul surselor de muzică la volan se află radioul cu 92%, urmată de memorii USB cu 37.5% și CD-uri cu 29%.

VEZI ȘI: DKV și-a extins rețeaua de acceptanță cu stații list price în Polonia

Topul este completat de telefonul mobil cu 17%, YouTube cu 12.2% și aplicații muzicale mobile cu 5.4%.

Chiar dacă desuete, casetele audio se mai regăsesc încă în torpedoul a cel mult 1.9% dintre români.

CD-urile cu muzică, încă în topul achizițiilor din benzinării
Deși ocupă locul 3 în topul surselor de muzică la volan, 4 din 10 (38,3%) șoferi români au cumpărat / primit un nou CD în ultimele 6 luni: 28.6% dintre respondenți declară că au cumpărat/primit un CD cu muzică în ultimele 3 luni, 9.8% – în ultimele 6 luni și 7.6% în ultimele 12 luni.

În total, aproape jumătate dintre șoferii intervievați (46%) au cumpărat sau oferit un CD cu muzică în ultimul an, ponderea celor care nu au mai cumpărat/oferit un CD de mai bine de 1 an fiind aproximativ egală – 44,3%. 1 din 10 români nu a cumpărat sau primit niciodată un CD cu muzică.

Pe termen scurt, CD-urile audio încă reprezintă o opțiune pentru șoferii din România.

Pe termen mediu și lung, luand în calcul avansul tehnologic al autoturismelor (sistemele multimedia bazate pe conexiune Bluetooth, wi-fi sau USB, trendul de întinerire al parcului auto din România, dezvoltarea și popularitatea aplicațiilor de streaming audio și oprirea producției de astfel de compact discuri pe continentul american, tot în vederea focusării pe astfel de platforme online, se preconizează scăderea utilizarii acestor compact discuri și pe piața românească, până la eliminarea lor definitivă (pe termen lung).

Follow #infotrucker