82 de autobuze Mercedes-Benz Citaro NGT pentru EMT Madrid

82 de autobuze Mercedes-Benz Citaro NGT pentru EMT Madrid

EMT, operatorul de transport în comun din Madrid, capitala spaniolă cu aproximativ 3,2 milioane de locuitori, este un utilizator cu tradiţie al tehnologiilor inovatoare folosite pentru autobuzele sale.

Până acum, utilizarea autovehiculelor pe bază de gaz natural a făcut posibilă reducerea emisiilor cu peste 80%. Comandând 82 de autobuze Mercedes-Benz Citaro NGT (Natural Gas Technology), compania municipală de transport EMT Madrid (Empresa Municipal de Transportes de Madrid), continuă să mizeze cu toată încrederea pe tehnologia prietenoasă cu mediul înconjurător.

Autovehiculele comandate sunt 40 de autobuze articulate Mercedes-Benz Citaro, alimentate cu gaz natural, cu o lungime de 18 metri si 42 de autobuze rigide Mercedes-Benz alimentate de asemenea cu gaz natural, cu o lungime de 12 metri.

82 de autobuze Mercedes-Benz Citaro NGT pentru EMT Madrid

Noul Citaro NGT echipat cu motor pe bază de gaz natural stabilește noi standarde în ceea ce privește interacţiunea cu mediul înconjurător și gradul de confort. Este aprobat fără restricții pentru utilizarea gazelor naturale din surse regenerabile, conform DIN 51624. Acest lucru face ca amprenta de carbon să fie şi mai mică, deoarece funcționarea autobuzelor cu gaz natural este practic neutră din punct de vedere al dioxidului de carbon.

În plus, nivelul de zgomot al motorului cu gaz natural este considerabil mai mic decât cel al unui motor diesel. În funcție de condiţiile de drum, emisiile de zgomot sunt cu până la 4 dB mai mici, mai precis nivelul de zgomot perceput este aproape redus la jumătate. Ambii factori – emisii diminuate de CO2 și nivel de zgomot limitat – recomandă noul Citaro NGT în special pentru servicii prestate în centrul orașelor aglomerate, precum și zone rezidenţiale sau cartiere vechi ale oraşelor, vizitate de un număr mare de turiști. La Madrid, noile autobuze Mercedes-Benz cu gaz natural comprimat vor funcţiona în oraş, inclusiv pe una dintre cele mai importante străzi ale capitalei, Paseo de la Castellana, situată în centru.

Noul motor cu gaz M 936 G: reduceri semnificative
Elementul central al noului Citaro NGT este motorul cu gaz natural comprimat Mercedes-Benz M 936 G. Cu o cilindree de 7,7 litri, este în prezent motorul cu gaz natural cel mai compact din clasa sa: cu o greutate de doar 747 kg, incluzând precatalizatorul, motorul este un exemplu “ca la carte” de reducere a dimensiunilor.

Motorul cu gaz natural este bazat pe motorul turbodiesel de ultimă generaţie OM 936. Motorul mono-combustibil instalat vertical cu șase cilindri în linie funcționează cu gaz natural comprimat sau biogaz. Are o putere de 222 kW (302 CP) la 2000 rpm, oferind în același timp un cuplu maxim de 1200 Nm, între 1200-1600 rpm. În toate cazurile, reduce semnificativ emisiile Euro VI.

VEZI ȘI: Bridgestone achiziționează rețeaua Speedy France

Aceste cifre, în combinație cu puterea impresionantă, plasează motorul M 936 G la egalitate cu omologul său diesel. În modul uzual de conducere, caracteristicile de putere şi cuplu rămân constante de la relanti la aproximativ 1500 rpm. În plus, motorul cu gaz natural oferă un ușor avantaj în ceea ce priveşte puterea și cuplul.

În același timp, motorul cu gaz natural de la Mercedes-Benz stabilește noi standarde pentru protejarea mediului, deoarece emisiile de CO2 ale unui motor cu gaz natural sunt de până la 10% mai mici decat cele ale unui motor diesel. Cu ajutorul gazului natural folosit din surse regenerabile, amprenta de carbon este şi mai mică, deoarece autobuzele cu gaz natural sunt practic neutre din punct de vedere al dioxidului de carbon.

Transportul viitorului este cu gaz natural comprimat
Piața de autobuze urbane din Europa de Vest se ridică la aproximativ 10.500 de autovehicule noi înregistrate pe an, în medie, și rămâne constantă la acest nivel. Segmentul european specializat pe autobuze urbane cu gaz natural însumează în prezent aproape 1.000 de unități pe an. Mercedes-Benz se așteaptă ca acest număr să crească și mai mult în viitor, în lumina dezbaterilor privind poluarea mediului în centrele urbane şi conservarea resurselor.

Compania municipală de transport EMT Madrid are o flotă de 1.920 de autobuze. Autobuzele acoperă aproape un milion de kilometri în fiecare an, în timp ce transportă 425 de milioane de pasageri. Rețeaua are o lungime de aproximativ 3.600 km, cu circa 10.000 de opriri. Compania EMT Madrid a fost fondată în 1947 și este deținută în întregime de către municipalitatea din Madrid.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker