LegislatieTop News

A fost publicat ordinul MT pentru imobilizarea vehiculelor suspecte de manipularea tahografului

Dacă suspiciunea de manipulare nu se confirmă, ISCTR trebuie să achite contravaloarea examinării efectuate într-un atelierul autorizat.

La sfârșitul săptămânii trecute, în Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul 369 din 13 mai 2021 al Ministrului Transporturilor, care permite imobilizarea vehiculelor suspecte de manipularea tahografului.

Proiectul de Ordin pentru imobilizarea vehiculelor suspecte de manipularea tahografului a intrat în dezbatere publică în luna martie. Ordinul a intrat în vigoare imediat după publicarea sa în Monitorul Oficial.

A fost publicat ordinul MT pentru imobilizarea vehiculelor suspecte de manipularea tahografului

Potrivit Ordinului, în cazul în care există suficiente dovezi care duc la o suspiciune rezonabilă privind existența unei fraudări a tahografului sau a instalației acestuia, echipajul de control al ISCTR însoțește vehiculul care face obiectul controlului la un atelier autorizat pentru tipul de tahograf cu care este dotat autovehiculul, situat în apropiere, în intervalul programului de lucru al atelierului, în vederea realizării de teste suplimentare pentru verificarea existenței dispozitivelor de fraudare, a integrității tahografului și a instalației acestuia.

Conducătorul auto are obligația să deplaseze vehiculul care face obiectul controlului, însoțit de echipajul de control al ISCTR, la atelierul autorizat, în vederea realizării de teste suplimentare pentru verificarea integrității tahografului.

În caz de neconformare a conducătorului auto, inspectorul aplică dispozițiile legale în vigoare privind refuzul deplasării vehiculului către atelierele autorizate  în vederea verificării integrității tahografului și a instalației acestuia.

Echipajul de control solicită atelierului autorizat, printr-o adresă al cărei model se stabilește prin procedură internă de către ISCTR, să efectueze teste suplimentare, conform art. 38 alin. (2) și (3) din Regulamentul (UE) nr. 165/2014, teste care trebuie să includă și verificări specifice destinate identificării prezenței unor dispozitive de manipulare a tahografului sau a instalației acestuia.

VEZI ȘI: Acord între DFDS și P&O: șoferii pot urca în următorul feribot disponibil la Calais și Dover

În cazul în care atelierul respectiv nu poate efectua din motive obiective testele, motive care trebuie comunicate în scris, în maximum 30 de minute de la primirea solicitării, autovehiculul este însoțit de către echipajul de control al ISCTR către un alt atelier autorizat situat în apropiere.

Inspectorul atelierului autorizat care verifică tahograful și instalația acestuia trebuie să fie atestat de către Registrul Auto Român pentru tipul de tahograf instalat pe autovehiculul respectiv.

Costurile verificărilor de către atelierele autorizate, ca urmare a solicitării inspectorilor din cadrul ISCTR, se achită conform prevederilor art. 9 alin. (5) și (6) din Ordonanța Guvernului nr. 37/2007.

Astfel, deținătorul autovehiculului suportă costurile verificării de către atelierele autorizate, în cazul în care, în urma verificării, se constată că integritatea tahografului a fost afectată.

În schimb, dacă atelierul constată că integritatea tahografului sau instalația acestuia nu a fost afectată, ISCTR trebuie să achite contravaloarea verificării în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea facturii.

Dacă se detectează dispozitive de manipulare care afectează integritatea tahografului sau instalația acestuia, echipamentul, inclusiv dispozitivul în sine, unitatea montată pe vehicul sau componente ale acesteia și cardul de conducător auto pot fi retrase din vehicul și pot fi reținute de inspectorii ISCTR cu scopul utilizării, după caz, ca dovezi pentru susținerea măsurilor aplicate.

Din aceeași categorie...

Back to top button