A fost realizat primul transport rutier de marfă european prin Uber Freight

A fost realizat primul transport rutier de marfă european prin Uber Freight
Uber Freight a debutat oficial pe piața din Europa, primul transport rutier de marfă realizat prin platformă fiind făcut în contul producătorului olandez de bere Heineken.

La un an de la debutul oficial pe piața din Statele Unite (iunie 2019), platforma Uber Freight a debutat și în Europa, primul transport rutier prin aceasta fiind făcut în contul producătorului olandez de bere Heineken, prin divizia Heineken Netherlands Supply Chain.

A fost realizat primul transport rutier de marfă european prin Uber Freight

Aceasta este o noutate absolută pentru Europa, dar nu pentru Heineken, care a început să utilizeze Uber Freight în Statele Unite, unde platforma funcționează de câteva luni, fiind deja utilizată de peste 36.000 de companii de transport cu peste 400.000 de șoferi angajați.

“Inovația este un element important în întreaga afacere Heineken, iar lanțul de aprovizionare nu este diferit. Această primă misiune de transport ne oferă șansa de a experimenta Uber Freight în contextul pieței europene”, spune Maarten Koudenburg, Senior Director Supply Chain la Heineken în Olanda.

Interesant este faptul că prima încărcătură pentru Heineken a fost livrată de un transportator local mic, proprietarul acesteia însoțind marfa pentru a verifica dacă totul a mers bine.

„Am învățat foarte mult din colaborarea noastră cu Heineken în SUA și suntem încântați să ne extindem și să lucrăm împreună la soluții care să conducă industria de transport de marfă în viitor”, spune Dan Buczkowski, șeful dezvoltării pe Europa a Uber Freight.

O piață eficientă și transparentă a transportului de marfă
Platforma Uber Freight face legătura între transportatori și expeditori pentru a maximiza eficiența fluxurilor de marfă.

Spre deosebire de serviciul de ride-sharing pentru persoane, Uber Freight nu utilizează privați în transportul mărfurilor, ci transportatori profesioniști, care pot utiliza platforma pentru a căuta mărfuri, în timp ce clienții o pot folosi pentru a oferi transport.

VEZI ȘI: Peste un miliard de litri de motorină economisiți grație sistemului eHorizon de la Continental

„Un avantaj important al Uber Freight este că transportatorul primește pur și simplu un preț pe transport și nu mai trebuie să liciteze”, spune Buczkowski.

Uber Freight se adresează în principal companiilor de transport rutier mici și mijlocii.

A fost realizat primul transport rutier de marfă european prin Uber Freight

În practică, funcționează în mod similar cu alte burse de mărfuri, deși are introduse anumite funcții specifice, cum ar fi Lane Explorer, care permite stabilirea tarifului pentru un anumit transport cu 14 zile în avans, Power Loop oferind un fond comun de semiremorci (doar în SUA) și Facility Ratings, care permite șoferilor să evalueze experiența lor de încărcare și descărcare la rampă.

Transportatorii sunt plătiți în termen de șapte zile, ne mai fiind necesară nicio dovadă de livrare pe suport de hârtie.

Extinderea către Europa se potrivește cu viziunea Uber Freight de a crea o piață eficientă și transparentă a transportului de mărfuri la nivel internațional.

Compania nu și-a ascuns ambiția de a deveni un partener de încredere pentru transportatorii și expeditorii europeni. Uber a ales să înceapă în Olanda din cauza poziției de lider a țării în logistică.

Follow #infotrucker