A fost reluat transportul de semiremorci neînsoțite pe vagoane-buzunar în Danemarca

A fost reluat transportul de semiremorci neînsoțite pe vagoane-buzunar în Danemarca
Hector Rail a primit undă verde pentru a relua transportul de semiremorci neînsoțite pe vagoane-buzunar în Danemarca, după accidentul feroviar de la începutul lui 2019, soldat cu 8 morți.

Autoritatea daneză de Transport, Construcții și Locuințe (Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen) a interzis transportul semiremorcilor neînsoțite pe vagoane-buzunar ca urmare a unui accident feroviar grav petrecut pe podul Storebaelt – al treilea pod suspendat ca lungime din lume – în urma căruia un tren de călători a fost lovit de resturile unei garnituri intermodale, omorând 8 persoane și rănind alte 16.

A fost reluat transportul de semiremorci neînsoțite pe vagoane-buzunar în Danemarca

De asemenea, înainte de decizia autorităților daneze de a suspenda circulația trenurilor de marfă cu vagoane-buzunar, DB Cargo a suspendat imediat „trenul de bere” până la identificarea cauzei accidentului.

Pe 11 ianuarie 2019, după finalizarea verificărilor mecanismului de fixare a semiremorcilor pe vagon, Autoritatea le-a permis celor de la Hector Rail să reia transportul semiremorcilor neînsoțite pe vagoane-buzunar, după ce compania daneză a trimis documentația care să garanteze că mecanismul de blocare al semiremorcilor este protejat într-un mod sigur.

Cauzele accidentului feroviar
Conform anchetatorilor, accidentul ar fi fost cauzat de vânturile extrem de puternice care ar fi dus resturile uneia sau mai multor semiremorci nefixate corespunzător în calea trenului de călători.

VEZI ȘI: WABCO eTrailer, conceptul primei semiremorci electrice

De altfel, testele efectuate asupra semiremorcilor nedeteriorate au arătat aceleași probleme privind fixarea.

Reguli noi pe viitor
După acest accident grav, Autoritatea Daneză pentru Siguranța Transportului a introdus noi reguli de funcționare pentru trenurile de marfă care utilizează ruta dintre insulele daneze, limitând viteza la 80 km/h în cazul unui vânt puternic și cu alte limite pentru transportul de mărfuri dacă rafalele depășesc 39 de noduri.

În cazul în care rafalele depășesc 49 de noduri, toate operațiunile feroviare vor fi suspendate.

Vagoanele-buzunar sunt o soluție sigură de transport
Vagoanele-buzunar pentru transportul semiremorcilor neînsoțite sunt foarte răspândite la nivel european, fiind considerate foarte sigure.

Mai mult, garnitura intermodală a companiei germane DB Cargo împlicată în accidentul cu semiremorci încărcate cu bere din Danemarca, reprezintă una dintre cele 30 de călătorii care se desfășoară săptămânal pe această rută, fără nici o problemă, de câțiva ani buni.

Follow #infotrucker