GreenZoneTehnologieTop News

ABB E-mobility și MAN au făcut prima demonstrație cu sistemul de încărcarea Megawatt

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au făcut astăzi prima demonstrație cu sistemul de încărcare Megawatt (MCS): MAN eTGX a fost încărcat la o stație de încărcare MCS cu peste 700 kW.

Încărcarea la puteri de aproximativ 1 Megawatt este esențială în tranziția către camioanele și autobuzele electrice, în special în aplicațiile pe distanțe lungi. Cu ajutorul ei, camioanele și viitoarele autocare electrice vor putea primi un boost de energie în timpul pauzelor obligatorii ale șoferilor, care le va permite să circulă alte câteva sute de km.

Noua tehnologie vine ca o completare la actualul standard de încărcare CCS, de putere mai mică, dar care va juca în continuare un rol central și în viitor, în special în ce privește încărcarea peste noapte.

ABB și MAN au demonstrat că încărcarea Megawatt funcționează deja astăzi. Demonstrația a avut loc la centrul de dezvoltare al MAN din München, unde ABB E-mobility a instalat una dintre primele stații de încărcare MCS din Germania.

VEZI ȘI: Cum funcționează un camion electric, în opt pași

”Cu MCS, transportul durabil pe distanțe lungi cu camioane și autobuze va fi posibil în viitorul apropiat. Am dovedit asta astăzi. Chiar dacă încă prezentăm un prototip aici, cu noul standard MCS, nu numai că am dublat intensitatea curentului, dar am dublat și puterea de încărcare în doar câțiva ani”, a declarat Michael Halbherr, CEO al ABB E-mobility.

În cadrul evenimentului, Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus, și-a reiterat apelul pentru mai multă viteză în extinderea infrastructurii de încărcare: ”Obiectivul este 30.000 de puncte de încărcare MCS în Europa până în 2030, din care aproximativ 4.000 în Germania. Astăzi am pus în funcțiune una dintre primele stații de încărcare. Nu mai avem mult timp. Camioanele electrice sunt disponibile, încărcarea Megawatt funcționează. Acum avem nevoie de semnale clare din partea politicienilor, pentru a construi încrederea în rândul clienților noștri pentru electrificare. Acum trebuie să construim și să mărim infrastructura rapid”.

ABB E-mobility și MAN au făcut prima demonstrație cu sistemul de încărcarea Megawatt

Noul standard de încărcare în Megawatt (MCS) este proiectat tehnic pentru puteri de încărcare de până la 3,75 MW, la un curent de 3.000 de amperi (A). Astăzi, ABB E-mobility și MAN au demonstrat o putere de încărcare de peste 700 kW cu prototipul tehnologiei de încărcare, la 1.000 A.

Odată cu finalizarea standardului MCS, vor fi deja posibile capacități de încărcare de peste 1 Megawatt. Acest lucru va duce la o îmbunătățire vizibilă a timpilor de încărcare. Spre comparație, stațiile de încărcare actuale, care folosesc standardul CCS (Combined Charging System), oferă o putere de încărcare maximă de 400 kW la 500 A.

Procesul de standardizare internațională pentru sistemul de încărcare Megawatt este așteptat să fie finalizat anul acesta. ABB E-mobility și MAN au contribuit cu experiența lor la crearea standardului MCS în asociația internațională a industriei CharIN.

Cert este că încărcarea MCS necesită multă energie, iar infrastructura din spatele punctelor de încărcare vizibile, conexiunile la rețea și spațiul necesar sunt foarte importante. Extinderea rețelei și digitalizarea rețelelor nu sunt doar esențiale pentru viitoarea aprovizionare cu energie regenerabilă, ci și o condiție prealabilă pentru infrastructura de încărcare.

Din aceeași categorie...

Back to top button