GreenZoneȘtiri

ACEA cere dezvoltea rețelei de puncte de încărcare pentru camioane electrice

Asociația Europeană a Producătorilor de Autovehicule (ACEA) solicită UE să se implice în dezvoltarea rețelei de puncte de încărcare pentru camioane electrice, dar și de stații de alimentare cu hidrogen și gaz.

Henrik Henriksson, CEO al Scania și reprezentant în consiliul de conducere ACEA, spune că în ciuda pandemiei COVID-19 angajamentele în ceea ce privește protecția mediului rămân în vigoare, iar industria transporturilor rutiere nu poate face nicio excepție.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Acesta a mai spus că fără fonduri guvernamentale, industria nu are capacitatea să facă aceste investiții și este nevoie de colaborarea tuturor părților implicate, iar crearea unei infrastructuri ecologice este în final benefică pentru toată lumea. Astfel, ACEA solicită Uniunii Europene să stabilească o strategie clară de investiții pentru dezvoltarea rețelei de puncte de încărcare pentru camioane electrice, dar și stații de alimentare cu hidrogen și gaz natural.

Conform estimărilor, pentru a atinge obiectivele climatice impuse în cadrul Pactului Ecologic European, de reducere cu 50 – 55% a emisiilor de CO2 până în 2030, în Europa ar trebui să circule aproximativ 200.000 de camioane electrice și să existe cel puțin 90.000 de puncte de încărcare a acestora.

Conform lui Henrik Henriksson în prima fază e nevoie de 37.000 de puncte de încărcare pentru camioane electrice, 50 de stații de alimentare cu hidrogen și 750 cu LNG. Acestea ar trebui să fie funcționale până cel mai târziu în 2025 și să-i impulsioneze pe producătorii de camioane să lanseze pe piață mai multe modele prietenoase cu mediul.

VEZI ȘI: Înmatriculările de autobuze electrice, hibride și cu gaz au crescut în 2019

În prezent, marea majoritate a camioanelor vândute în Europa sunt încă echipate cu motoare diesel, motorina fiind combustibilul cel mai eficient și mai accesibil din punct de vedere al costurilor. Conform ACEA, 97.9 % dintre camioanele înmatriculate în 2019 în Uniunea Europeană sunt echipate cu motoare diesel, 1.7 % cu motoare cu gaz natural, 0.2 % sunt electrice și 0.1 % sunt electrice hibride.

Ținând cont că în 2019 s-au înmatriculat 700 de vehicule comerciale electrice de peste 3.5 tone, înseamnă că în următorii 10 ani vânzările acestora vor crește de 28 de ori.

ACEA atrage însă atenția că pentru atingerea obiectivelor este nevoie și de susținere politică la nivelul întregii Uniuni Europene pentru a dezvolta rețeaua de puncte de alimentare.

Din aceeași categorie...

Back to top button