EcofriendlyTop News

ACEA solicită învestiții în infrastructura pentru camioane electrice și cu hidrogen

Industria solicită modificarea Directivei (UE) 94/2014 în favoarea vehiculelor comerciale cu zero emisii.

Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) și ecologiștii au trimis o scrisoare comună Comisiei Europene, în care solicită investiții în infrastructura de încărcare și realimentare pentru camioane electrice și cu hidrogen.

Mai exact, industria și ecologiștii solicită ca până în 2025 să fie construite 11.000 de stații de încărcare, respectiv 300 de stații de realimentare cu hidrogen pentru camioane electrice și cu hidrogen, urmând ca până în 2030 infrastructura să ajungă la 42.000 de stații de încărcare și 1.000 de stații de realimentare cu hidrogen, în Europa.

ACEA solicită învestiții în infrastructura pentru camioane electrice și cu hidrogen

Obiectivele sunt unele ambițioase având în vedere că, în prezent, stațiile de încărcare și cele de realimentare cu hidrogen sunt aproape inexistente pentru camioanele electrice și cu hidrogen aflate deja în uz.

Solicitările industriei și a ONG-urilor ecologiste vin înainte de revizuirea preconizată a Directivei europene privind infrastructura combustibililor alternativi (AFID) din acest an.

ACEA și ecologiștii îndeamnă Comisia Europeană să revizuiască Directiva (UE) 94/2014 în favoarea vehiculelor comerciale electrice, cu obiective obligatorii pentru infrastructură în toate statele membre ale Uniunii Europene pentru a asigura operativitatea transfrontalieră fără probleme. Acest lucru este crucial pentru a încuraja operatorii de transport profesioniști să facă trecerea către vehicule comerciale cu emisii zero.

VEZI ȘI: Vreți să faceți trecerea către camioane electrice pentru transport urban?

Camioanele electrice și cu hidrogen necesită o infrastructură specifică de încărcare și realimentare din cauza nevoii lor ridicate de putere și energie, precum și a cerințelor de spațiu, parcare și acces.

Astfel, Comisia Europeană trebuie să răspundă acestor nevoi specifice în revizuirea Directivei privind infrastructura combustibililor alternativi, asigurându-se că încărcarea și realimentarea sunt posibile în cadrul autobazelor, centrelor logistice, parcărilor publice din zonele urbane și de-a lungul autostrăzilor de pe principalele coridoare de transport.

Din aceeași categorie...

Back to top button