GreenZone

ACEA și IRU cer obiective ambițioase pentru infrastructura de încărcare și realimentare

Înainte de negocierile privind Regulamentul pentru Infrastructura pentru Combustibili Alternativi (AFIR), Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) și Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) solicită Consiliului UE, Comisiei Europene și Parlamentului European să se angajeze de urgență la obiective ambițioase pentru infrastructura de încărcare cu electricitate și alimentare cu hidrogen pentru vehiculele grele.

Producătorii de camioane produc deja o gamă largă de camioane electrice cu baterii, iar aceasta va fi urmată în curând de producția de vehicule alimentate cu hidrogen. Cererea pentru aceste camioane este în creștere rapidă, dar rămâne sever constrânsă de condițiile favorabile insuficiente cruciale, mai ales de lipsa infrastructurii de încărcare și realimentare.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

O rețea densă de stații de încărcare și alimentare adecvate pentru vehiculele grele este o condiție prealabilă indispensabilă pentru ca sectorul să atingă obiectivele stabilite în pachetul ”Fit for 55” și să însoțească implementarea noilor standarde de CO2 pentru vehiculele grele.

ACEA estimează că, pentru a atinge o țintă de reducere a CO2 de -45% până în 2030, așa cum a propus recent Comisia Europeană, vor trebui să fie pe drumuri peste 400.000 de camioane cu emisii zero și cel puțin 100.000 de camioane noi cu emisii zero înmatriculate anual. Acest lucru ar necesita ca peste 50.000 de stații de încărcare publice accesibile pentru camioane să fie în funcțiune în UE în doar șapte ani, dintre care aproximativ 35.000 de înaltă performanță (sistem de încărcare megawatt). În plus, ar fi necesare aproximativ 700 de stații de alimentare cu hidrogen.

VEZI ȘI: Scania va livra primele camioane FCEV cu hidrogen din 2024

Înainte de negocierile în trialog privind AFIR, ACEA și IRU le solicită negociatorilor din cele trei instituții UE să:

  • sprijine nivelul ambițios stabilit pentru producătorii de vehicule prin angajarea statelor membre la obiective de infrastructură la fel de ambițioase
  • să permită implementarea rapidă a infrastructurii de încărcare cu electricitate pentru vehiculele grele în rețeaua centrală TEN-T, inclusiv în nodurile urbane, până în 2025, și o intensificare completă până în 2030 cel târziu
  • să creeze condițiile potrivite pentru a permite desfășurarea rapidă a infrastructurii de realimentare cu hidrogen în rețeaua centrală TEN-T, inclusiv în nodurile urbane, până cel târziu în 2027
  • să asigure o prezență robustă a stațiilor de încărcare în fiecare zonă de parcare sigură și securizată pentru vehicule comerciale până în 2027 și o prezență completă până în 2030
  • să ia în considerare în mod serios nevoile distincte ale vehiculelor grele prin stabilirea cerințelor de putere ridicată pentru infrastructura de încărcare electrică pentru a permite continuitatea activității, precum și conformitatea deplină cu legislației sociale a UE aplicabilă transportului rutier.

Cele două asociații cer ca trialogul privind AFIR să se încheie cât mai repede posibil, pentru a oferi siguranța juridică și investițională necesară sectorului transportului rutier comercial.

Din aceeași categorie...

Back to top button