ACEA și UITP fac lobby pentru utilizarea autobuzelor cu propulsie alternativă

ACEA și UITP fac lobby pentru utilizarea autobuzelor cu propulsie alternativă
ACEA și UITP solicită guvernelor din Uniunea Europeană să investească în infrastructura pentru utilizarea autobuzelor cu propulsie alternativă.

Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) și Asociația Internațională de Transport Public (UITP) solicită statelor membre din Uniunea Europeană să investească în infrastructură pentru a permite autorităților locale să utilizeze autobuze cu propulsie alternativă pentru transportul în comun.

ACEA și UITP fac lobby pentru utilizarea autobuzelor cu propulsie alternativă

După ratificarea documentului „Clean Vehicles Directive” din Parlamentul European, ACEA și UITP solicită statelor membre UE să investească mai mult în infrastructura necesară.

Documenttul „Clean Vehicles Directive” stabilește obiectivele statelor UE pentru perioada 2025 – 2030 și în care se specifică faptul că statele membre trebuie să intensifice procesul de trecere de la vehicule convenționale la cele cu propulsie alternativă.

ACEA și UITP atrag însă atenția că înlocuirea autobuzelor vechi cu unele eco nu se poate face fără o investiție considerabilă în infrastructură.

Cele două asociații spun că după publicarea, în 2014, a documentului privind combustibili alternaivi „Directive on Alternative Fuel Infrastructure” (DAFI), care prevedea dezvoltarea rețelei de puncte de încărcare pentru vehicule electrice, nu s-a întâmplat nimic semnificativ și că pentru a pune în practică noile directive e nevoie de o schimbare a strategiei.

VEZI ȘI: Producătorul turc Karsan a lansat autobuzul Atak Electric

Schimbările climatice fac imperios necesară abordarea unor politici agresive în ceea ce privește mediul înconjurător și eliminearea poluării în orașe este unul din punctele cheie.

Reprezentanții celor două asociații spun însă că acest lucru nu este posibil fără un plan comun de acțiune între toate țările membre UE și a solicitat revizuirea directivei DAFI și implementarea rapidă a soluțiilor de infrastructură pentru vehiculele electrice și cu hidrogen pentru că altfel nu există nicio șansă pentru respectarea noilor norme din directiva „Clean Vehicles Directive”.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.