ACEA: Standardul Euro VII va încetini dezvoltarea camioanelor electrice

Președintele ACEA Commercial Vehicles, Martin Lundstedt, a declarat că noul standard Euro VII va încetini dezvoltarea camioanelor electrice.
Declarația a fost făcută în timpul unui eveniment online organizat de asociație. Potrivit lui Lundstedt, care este și șeful Volvo Trucks, producătorii de camioane sunt bine poziționați pentru a îndeplini cerințele privind neutralitatea climatică a transportului rutier.
Totuși, eforturile producătorilor vor fi încetinite de noile reguli din UE pentru camioane. Conform ACEA, standardul Euro VII va încetini dezvoltarea camioanelor electrice, prin redirecționarea resurselor umane și materiale către îmbunătățirea motoarelor cu combustie.
Lundstedt este de asemenea sceptic în ce privește plănuitele propuneri ale Comisiei Europene privind noile limite de emisii de CO2 ale camioanelor. Șeful ACEA CV mai spune că este o greșeală dacă propunerea pentru limita de CO2 va fi una izolată, fără să ia în calcul propunerea pentru standardul Euro VII și obiectivul general de transport rutier fără emisii, începând din 2040.
VEZI ȘI: Designwerk lansează un camion electric cu baterie de 1.000 kWh
În schimb, ACEA cere UE să intensifice eforturile pentru dezvoltarea rețelei de alimentare cu carburanți alternativi pentru camioane. Asociația a calculat o nevoie de 11.000 de stații de încărcare în UE, în timp ce Comisia Europeană a propus construirea a doar 4.000.
”Furnizarea de stații de încărcare și de noi camioane cu zero emisii trebuie să continue în paralel”, a spus Antonia Gawel, de la World Economic Forum. Ea vede dezvoltarea transportului rutier fără emisii ca o oportunitate pentru UE de a rămâne liderul global în tehnologia camioanelor.