ACEA: Un Brexit fără acord reprezintă o amenințare mai mare pentru industria auto

ACEA: Un Brexit fără acord reprezintă o amenințare mai mare pentru industria auto
Chiar dacă vom reuși să depășim criza COVID-19, un Brexit fără acord ar putea fi cea mai mare amenințare pentru industria auto, spune directorul general ACEA.

În timp ce statele din Europa se luptă pentru a limita răspândirea COVID-19 și impactul economic cauzat de aceasta, o altă amenințare majoră la această situație economică fragilă ar putea apărea în scurt timp în industria auto.

ACEA: Un Brexit fără acord reprezintă o amenințare mai mare pentru industria auto

Chiar dacă guvernele europene reușesc să întoarcă lucrurile și să găsească o cale durabilă către redresare, un Brexit fără acord ar putea fi devastator pentru industria auto, spune Eric-Mark Huitema, directorul general ACEA.

Astfel, în contextul începerii unor noi runde de negociere privind relațiile dintre Regatul Unit și Uniunea Europeană, ACEA (Asociația Constructorilor Auto din Europa) a pregătit un mesaj pentru întreaga piață.

Acordul post-Brexit se va încheia în 31 decembrie, ceea ce înseamnă că au mai rămas mai puțin de 8 luni pentru a ajunge la un acord final în ceea ce privește relațiile dintre Uniunea Europeană și Marea Britanie. Altfel, producătorii din UE nu vor avea acces liber (fără costuri suplimentare) pe piața din Marea Britanie (și invers) în baza unui ALS dacă nu respectă așa-numitele „reguli de origine”.

Mai simplu spus, aceste condiții specifică un prag minim de conținut local fabricat al unui produs (printre altele). În cazul în care nu sunt îndeplinite cerințele, producătorii vor trebui să tranzacționeze în conformitate cu normele OMC, adăugând taxe de import de aproximativ 6 miliarde de euro la costurile anuale ale comerțului auto peste Canalul Mânecii.

Lanțurile de aprovizionare s-au schimbat enorm în ultimii ani, iar mulți producători nu fac direferențe între conținutul primit din Uniune, Marea Britanie sau alte țări. În schimb, furnizorii mici și mijlocii, adesea, nu au resurse pentru a face față procedurilor vamale complexe și nici a tarifelor suplimentare.

Cu aproximativ 30.000 de piese utilizate la construcția unei singure mașini, industria auto se bazează puternic pe producția just-in-time și lanțurile de aprovizionare extrem de integrate.

VEZI ȘI: Vos Logistics și-a recuperat cele 89 de camioane sechestrate de autoritățile belgiene

Prin urmare, este esențial să existe mai multe norme liberale privind cerințele de origine în cadrul viitorului acord. Pur și simplu pentru că natura relației dintre UE și Marea Britanie este unică și fără precedent, mai ales când vine vorba de sectorul auto.

De asemenea, legislația divergentă ar putea deveni un obstacol semnificativ în comerț, impunând producătorilor să adapteze sau să dezvolte noi tehnologii pentru fiecare piață pentru a respecta cerințele locale diferite. În interesul lor comunitar, UE și Marea Britanie ar trebui, prin urmare, să se angajeze să mențină alinierea la toate legislațiile auto importante, acum și în viitor.

Prin urmare, orice acord comercial viitor trebuie să garanteze costuri zero, să introducă cerințe vamale simplificate, să asigure absența barierelor tehnice în calea comerțului și să ofere reguli de origine care să reflecte realitățile de fabricație. Dacă nu, aceasta nu numai că ar dăuna grav industriei auto și economiei mai largi a Europei, dar ar putea de asemenea să împiedice dezvoltarea în masă a modelelor electrice.

Deoarece capacitatea UE și Marea Britanie de a produce baterii pentru vehicule electrificate rămâne extrem de limitată, vehiculele sunt în principal echipate cu baterii importate din țări terțe deocamdată. Dacă bateria nu este de origine locală și având în vedere valoarea ridicată a bateriei în costul total al unui vehicul, devine efectiv imposibil ca un vehicul construit în Marea Britanie sau UE să fie eligibil pentru preferințe tarifare bazate pe cerințele de origine restrictivă în TLC-urile recente ale UE.

Astfel, ACEA încurajează Uniunea Europeană și Marea Britanie să fie realiste în ceea ce privește timpul necesar pentru negocierea unei tranzacții și – pentru a evita mai multă incertitudine în partea superioară a COVID-19 – să ia în considerare extinderea aranjamentului tranzitoriu, dacă este necesar.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Robert

    06/05/2020 at 3:46 PM

    Vai de mine va e frica ca nu mai sant atractive marcile de automobile Germane din cauza costurilor suplimentare.Uk a iesit din UE(bravo lor)tocmai sa scape de Germania.Lasa nemtii sa-si cumpere singuri masinile produse

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.