Pachet de MobilitateIn Focus

Miniștrii de transport europeni au ajuns la un acord privind Pachetul de Mobilitate

Pe 3 decembrie 2018, miniștrii de transport europeni au ajuns la un acord privind Pachetul de Mobilitate după mai bine de 15 ore de negocieri.

Însă, acest ultim proiect este departe de a fi acceptabil pentru șoferii profesioniști și sindicatele lor, deoarece nu dispune de mai multe prevederi sociale esențiale, spune Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF).

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Totuși, se pot vedea clar unele îmbunătățiri față de propunerile din dimineața zilei de 3 decembrie 2018, înainte ca Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF), la care este afiliat și Sindicatul Lucrătorilor din Transport (SLT), să organizeze o demonstrație în fața clădirii în care s-au întâlnit miniștrii.

ETF este departe de a fi mulțumit de rezultatul acordului miniștrilor de transport europeni, însă n-avem cum să nu remarcăm puterea Federației de a influența deciziile politice în beneficiul șoferilor profesioniști și hotărârea acesteia de a întrepta deciziile în direcția corectă.

”Când sindicaliștii stau împreună, ei pot muta munții! Dar trebuie să schimbăm mai departe acest munte”, spun cei de la ETF.

Președintele ETF, Frank Moreels, spune că eforturile vor fi canalizate spre Parlamentul European, următoarea instituție a Uniunii Europene care trebuie să ajungă la un acord privind pachetul de mobilitate.

VEZI ȘI: Au fost livrate 103 autobasculante Ford Trucks 3542D 6×4 către CNAIR

“Mesajul nostru pentru deputații din Parlamentul European pe întreg spectrul politic este clar: Consiliul a ajuns la o înțelegere, dar șoferii merită mai mult decât asta! ETF nu va ezita să acționeze pentru a obține pachetul de mobilitate de care avem nevoie”, spune Moreels.

Deputații europeni trebuie să știe că așteptările Federației sunt foarte ridicate, indiferent de grupul politic din care fac parte. La urma urmei, alegerile din Uniunea Europeană bat la ușă și toți au nevoie de voturile șoferilor de camioane.

“Solicităm Parlamentului să modifice acordul Consiliului și să ofere șoferilor condiții corecte de salarizare și siguranță acum. Aceasta este principala solicitare a Campaniei noastre de transport echitabil”, a mai spus Moreels.

Roberto Parrillo, președintele ETF Road Section spune că “există o comoară importantă în decizia Consiliului, aceasta fiind interzicerea totală a efectuării repausului săptămânală normal în cabina camionului”.

“Această decizie arată că deputatul european Wim van de Camp – și, în cele din urmă, Comisia Europeană, care și-a abandonat propunerea inițială și au sprijinit efectuarea repausul în camion – au pierdut această bătălie”, mai spune Parrillo.

ETF și organizațiile afiliate au anunțat că vor spori presiunea asupra deputaților europeni în următoarele săptămâni, deoarece lupta pentru un transport echitabil continuă.

Informații de fundal
Conform elementelor care există în acest moment, Consiliul a decis înterzicerea totală a efectuării repausului săptămânal în cabină, în concordanță cu cerințele și poziția ETF.

De asemenea, Consiliul a decis posibilitatea pentru șoferi de a efectua două repausuri săptămânale reduse consecutive, atunci când fac transport internațional, urmând ca după să revină la centrul operațional al companiei, lucru pe care ETF nu-l poate accepta.

Conform poziției ETF, perioada de referință pentru distribuirea perioadei de odihnă trebuie să rămână neschimbată și limitată la două săptămâni pentru toate tipurile de transport. Operatorul trebuie să trimită șoferului în mod regulat în țara sa de reședință, conform practicii actuale.

VEZI ȘI: Consiliul a convenit asupra îmbunătățirii condițiilor de viață și de muncă ale șoferilor de camioane

În ceea ce privește detașarea lucrătorilor, Consiliul a acceptat să scutească transportul bilateral (direct) de regulile de detașare, convenind asupra a două exonerări – două încărcări și descărcări posibile în cadrul transportului bilateral.

Cu toate acestea, această scutire suplimentară va fi posibilă numai după instalarea tahografului inteligent pe toate vehiculele implicate în transportul internațional. Termenul limită pentru introducerea completă a tahografelor inteligente pe piață este acum 2024 în loc de 2034, în conformitate cu decizia Consiliului.

În ceea ce privește cabotajul, regulile rămân așa cum sunt, dar că a fost introdusă o perioadă de 5 zile (cooling off) înainte ca același vehicul să se poată implica într-un nou slot de cabotaj de 7 zile în aceeași țară.

Transportul combinat va fi acoperit atât de regulile de detașare, cât și de cabotaj.

Din aceeași categorie...

Back to top button