SigurantaIAAȘtiri

Active Brake Assist 5 dă trend-ul în materie de siguranță rutieră în Uniunea Europeană

Noul Actros recent lansat poate fi configurat Active Brake Assist 5, cel mai avansat sistem de asistență activă la frânare de pe piață.

Peste mai puţin de o lună, toate camioanele noi din UE vor trebui echipate cu Active Brake Assist 3.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Mercedes-Benz a pus la dispoziţia clienţilor săi, încă din 2016 o versiune care deja depăşea cu mult aceste cerinţe, Active Brake Assist 4, iar de vreo lună este gata a cincea generație Active Brake Assist.

Mercedes-Benz a lansat sistemul de asistență activă la frânare (ABA 1) cu zece ani în urmă. Multe dintre aceste componente de siguranță dezvoltate de Mercedes-Benz, cum ar fi asistența pentru păstrarea benzii de mers nu numai că au intrat puternic pe piață, dar au devenit acum obligatorii pentru înmatriculările de vehicule noi în UE.

Aceste sisteme acopereau primele două cauze provocatoare de accidente, coliziunile din spate și părăsirea benzii de mers.

Mercedes-Benz Trucks a vândut aproape 230.000 de camioane dotate cu ABA 1.

Ca o paranteză, CNAIR nici până acum nu a dat cu ” var alb” pe toate drumurile naţionale, apropo de „ajutorul dat şoferilor pentru păstrarea benzii de deplasare”.

Mercedes-Benz a continuat să dezvolte această tehnologie.

Ceea ce a început în 2006, cu frânarea de urgență pentru evitarea vehiculelor lente din faţa camionului, a culminat cu a treia generație (ABA 3) în 2012, cu frânarea automată de urgență, pentru evitarea obstacolele staționare.

VEZI ȘI: Clipul “The Movers”, un tribut adus de Volvo Trucks șoferilor profesioniști

Mergând mai departe, în 2016, cu Active Brake Assist 4 plus Sideguard Assist, Mercedes-Benz se ocupa de cea de-a treia cauză majoră a accidentelor care implică camioane grele: accidente urbane, la viraje de dreapta cu viteză redusă și în intersecții.

În acest sens, Mercedes-Benz a fost primul care s-a implicat în evitarea bicicliştilor şi al pietonilor.

Radarul cu rază lungă de acțiune al ABA 4 detectează vehiculele și obstacolele din fața camionului până la o distanță de 250 m și pietoni până la o distanță de 80 m.

Active Brake Assist 5 dă trend-ul în materie de siguranță rutieră în Uniunea Europeană

Motocicletele, motoretele și bicicliștii sunt detectabile până la o distanță de 160 m, iar unghiul său maxim de deschidere este de 18 grade.

Radarul cu rază mică de acțiune are o rază de acțiune de 70 m și un unghiul larg de deschidere de 120 de grade ce permite în plus sistemului Active Brake Assist 4 să detecteze vehiculele și pietonii care se deplasează pe părțile laterale ale zonei din fața vehiculului.

Pietonii sunt de asemenea detectați când se deplasează de-a lungul vehiculului.

Șoferul camionului decide apoi ce are de făcut. El poate interveni în orice moment, după cum este necesar, prin intermediul volanului, al pedalei de frână sau a celei de acceleraţie.

Active Brake Assist 5 dă trend-ul în materie de siguranță rutieră în Uniunea Europeană

Nou-lansatul Active Brake Assist 5 este unic și niciun alt producător nu oferă un sistem similar.

Acest sistem de asistență pentru siguranță nu face la prima vedere mai mult decât ABA 4, având aceleaşi funcţii de evitare, cu singura mare diferenţă că el opreşte camionul la nevoie, nu doar iniţiază frânarea.

Pare diferenţă de un singur cuvânt (sau cifră, dacă vreţi), dar presupune enorm mai multă ştiinţă.

Pentru a lua decizia corectă, ABA 5 foloseşte simultan radare şi camere de luat vederi, plus o pereche de calculatoare care se verifică permanent unul pe celălalt.

Nu deținem cifre despre numărul accidentelor de circulație evitate cu ajutorul funcției Active Brake Assist, însă un lucru este sigur: primele patru generații Active Brake Assist de la Mercedes-Benz, şi nu numai, au fost până acum un factor major care a contribuit la reducerea victimelor accidentelor de circulaţie în care sunt implicate (nu neapărat şi vinovate) camioanele grele din Europa.

Din aceeași categorie...

Back to top button