Active Sideguard Assist și Active Drive Assist 2 prezentate oficial de Mercedes-Benz Trucks

Active Sideguard Assist și Active Drive Assist 2 prezentate oficial de Mercedes-Benz Trucks
Mercedes-Benz Trucks a prezentat în premieră mondială noile sistemele Active Sideguard Assist și Active Drive Assist 2 care vor fi disponibile începând din iunie 2021.

Atunci când vine vorba de siguranța rutieră, Mercedes-Benz Trucks a fost întotdeauna o companie care a făcut pionierat în această branșă.

Active Sideguard Assist și Active Drive Assist 2 prezentate oficial de Mercedes-Benz Trucks

Compania investește sute de milioane de euro în cercerare și dezvoltate pentru a oferi șoferilor sisteme de asistență care să le facă viața mai sigură și mai ușoară la volan și care să contribuie la reducerea numărului de accidente de pe drumurile publice.

VEZI ȘI: Platforma digitală Sennder a preluat operațiunile Uber Freight în Europa

Acum, Mercedes-Benz Trucksa prezentat Active Sideguard Assist cu funcție de frânare automatizată și Active Drive Assist 2 cu funcție de oprire de urgență automată, ambele disponibile din iunie 2021.

Active Sideguard Assist cu funcție de frânare automatizată
Să conduci un camion pe drumurile înguste din oraș este o provocare pentru cei mai mulți dintre șoferi. În special când vine vorba de manevrele de virare la dreapta în intersecții unde șoferul trebuie să fie atent la semnele de circulație, semafoare, dar și la pietoni sau bicicliști. Una dintre probleme este că pietonii și biciliștii nu sunt conștienți, de cele mai multe ori, că un șofer de camion nu îi poate vedea.

O altă problemă este că majoritatea participanților la trafic, indiferent că vorbim de pietoni, bicicliști sau alți șoferi, nu înțeleg comportamentul unui vehicul de mare tonaj cu remorcă sau semiremorcă și care va fi trasa pe care acesta va lua un viraj de exemplu. De cele mai multe ori, aceștia nu iau în considerare că un camion va vira spre dreapta atunci când văd că a intrat drept în intersecție, bănuind că își va continua drumul în acea direcție.

În aceste situații, sistemul de asistență la virare dezvoltat de Mercedes-Benz Trucks, disponibil deja din 2016, poate ajuta șoferul să conștientizeze în timp util prezența pietonilor sau a bicicliștilor. Începând din iunie 2021, Mercedes-Benz Trucks oferă în plus față de sistemul de asistență la virare și sistemul Active Sideguard Assist (ASGA), un sistem care cu siguranță va salva multe vieți.

Active Sideguard Assist și Active Drive Assist 2 prezentate oficial de Mercedes-Benz Trucks

Acesta nu doar că îl va avertiza pe șofer dacă în zona de virare sunt pietoni sau bicicliști ci va acționa o frânare automată, de la o viteză de până la 20 kmh și până la oprirea completă, în cazul în care șoferul nu reacționează la celelalte sisteme de avertizare. Sistemul ASGA poate evita astfel o coliziune nedorită.

Mercedes-Benz Trucks este primul producător de camioane care introduce un astfel de sistem cu o funcție de frânare activă în încercarea de a reduce numărul de victime în urma accidentelor survenite în momentul virării la dreapta.

Active Drive Assist 2 cu funcție de de oprire de urgență automată
Un pas înainte în ceea ce privește siguranța rutieră este și Active Drive Assist (ADA), un sistem care va fi disponibi în premieră mondială pe modelul Actros și care permite condusul parțial autonom de Nivel 2.

Acesta vine în sprijinul șoferului, în anumite condiții, și poate păstra distanța, accelera și chiar vira în măsura în care există soațiu disponibil pentru astfel de manevre. Astfel, dacă un șofer se apopie prea mult de un vehicul din față, sistemul ADA poate frâna autonom camionul până la distanța setată. În cazul în care se atinge această distanță, camionul începe din nou să accelereze până la viteza setată.

Active Sideguard Assist și Active Drive Assist 2 prezentate oficial de Mercedes-Benz Trucks

Noua generație a sistemului, ADA 2, știe că facă și mai multe. Acesta poate să declanșeze oprirea automată de urgență, atunci când șoferul nu mai poate să controleze vehiculul de exemplu. De exemplu, dacă șoferul nu ține mâinile pe volan, sistemul declanșează semnale de avertizare optice și acustice pentru a-l avertiza.

Dacă după 60 de secunde, șoferul nu pune mâna pe volan, nu frânează sau accelerează, camionul poate opri automat fără să depășească banda de rulare pe care se află la stânga sau la dreapta și să declanșeze sistemul automat de asistență la frânarea de urgență pentru a-i avertiza și pe cei din spate.

Oprirea de urgență poate fi oprită printr-o simplă accelerare, iar dacă vehiculul este oprit complet, sistemul deblochează automat portierele pentru a permite intervenția echipelor de salvare dacă este nevoie.

Cele două sisteme de siguranță avangardiste vor fi disponibile pe modelele Mercedes-Benz Trucks începând din luna iunie 2021.

Follow #infotrucker