
În Olanda, Mercedes-Benz vinde, de la începutul acestui an, o serie limitată la 50 de unităţi, denumită Actros SilverStar.
Fără a fi vreun prototip spectaculos, Actros SilverStar este mai mult un semn de amabilitate între filiala olandeză şi transportatorii locali, în special şoferii-proprietari independenţi.
În cadrul festivalului de camioane de la Assen, am avut ocazia să stâm de vorbă cu Jan van Gelderen, responsabilul local de presă al Mercedes-Benz Trucks, care ne-a povestit mai multe lucruri decât am fi putut afla dintr-un pliant despre Actros SilverStar Edition.
În fiecare an, Mercedes-Benz Olanda oferă clienţilor pasionaţi, care nu sunt deloc puţini, o serie specială, limitată.
“Unii îşi cumpără chiar doar exemplare din astfel de serii limitate, cu toate că sunt evident mai scumpe ca versiunile de serie, identice mecanic”, ne-a spus Jan.
Actros SilverStar Edition este inspirat de cursele de viteză la care participă Mercedes-Benz.
În designul său, sunt uşor de remarcat culorile echipei Mercedes-AMG Petronas din Formula 1.
În afară de dungile exterioare, logo-ul SilverStar apare amplasat vizibil deasupra uşilor. Alte dungi verzi, mai subţiri, sunt desenate pe fustele laterale şi pe jantele negre.
VEZI ȘI: SEAT și Grupo Sesé au testat în premieră conceptul Duo trailer
Actros SilverStar Edition poate fi comandat cu una dintre cabinele BigSpace sau GigaSpace şi cu faruri Bi-Xenon. Ca motorizare, olandezii au de optat pentru oricare motor mai mare de 480 CP.
„Dacă ne referim la flote mari, , în Olanda, cele mai căutate versiuni Actros sunt cu motoare de 450 CP. Dar, tendinţa se îndreaptă spre 480 CP şi chiar 510 CP. De aceea, Actros SiverStar porneşte de la 480 CP”, ne-a mai spus Jan.
Camioanele SiverStar, după ce sunt comandate şi produse, sosesc în Olanda.
Aici le este demontat interiorul într-un centru Mercedes-Benz, toate piesele vizate fiind apoi trimise la un croitor de lux, Cools Coverings.
Acesta, la rândul său, în interval de aproximativ două săptămâni crează ceea ce puteţi vedea în imaginile alăturate.
„Nu există, în opţiunile de fabrică, un Actros cu interiorul capitonat în întregime cu piele, şi cu atât mai puţin în culorile AMG F1. Toată această parte spectaculoasă vine la pachet cu un număr impresionant de sisteme de siguranţă şi confort, precum ACC, PPC, ABA 4 cu Sideguard Assist”, ne-a mai spus Jan.
Frigiderul şi cea mai bună saltea din ofertă sunt şi ele pregătite pentru şofer. Nu în ultimul rând, fiecare camion este livrat şi cu o jachetă pentru cel care-l va conduce.
Din păcate, viaţa în transporturi este dificilă şi pentru olandezi.
Tendinţele sunt ca cei mari să devină tot mai mari, iar cei mici să dispară. Primii care au de suferit sunt chiar şoferii-proprietari independenţi, cei cărora le sunt dedicate astfel de creaţii limitate.
A cui o fi vina?