ADAC a testat sistemele de asistență la virare pentru camioane

ADAC a testat sistemele de asistență la virare pentru camioane

ADAC a testat în condiții de trafic real sistemele de asistență la virare pentru camioane disponibile, în prezent, pe piață.

În cadrul testului au fost folosite sisteme cu tehnologii diferite (radar, ultrasunete și sisteme cu diverși senzori), conforme cu prevederile Ministerului Transporturilor (BMVI), precum și cu prevederile Comisiei Economice a Națiunilor Unite pentru Europa (UNECE).

Testele au fost derulate în cadrul programului „Aktion Abbiegeassistent“, care promovează implementarea acestor sisteme în dotările standard ale camioanelor, atât cu sisteme de asistență la virare disponibile în echiparea vehiculului, cât și sisteme care se pot monta ulterior.

Obiectivul a fost să testeze modul în care poate fi îmbunătățită siguranța rutieră prin instalarea acestor sisteme pe camioane.

ADAC a constatat că este greu de recunoscut dacă sistemul specific este doar un sistem de monitorizare cu cameră video (KMS) care extinde câmpul vizual al șoferului sau o combinație de senzori și KMS (Kamera-Monitor-System) care avertizează șoferul asupra unei coliziuni iminente.

Testele au fost efectuate cu camioane cu greutatea maximă autorizată de 7.5 tone, atât static cât și în mișcare, pe zone speciale de test, dar și în situații care simulează traficul real.

Sistemele de asistență la virare testate de ADAC:

  • Sistemul EDEKA/Wüllhorst care are un timp de montare de aproximativ 4 ore și un preț de 760 de euro. Acesta este compus din pantru senzori cu ultrasunete și un sistem de monitorizare cu cameră video (KMS).
  • Sistemul Mobileye – Shield+ care are un timp de montare între 4 și 5 ore, respectiv un preț de 1.650 de euro. Sistemul dispune de o cameră care permite recunoașterea obiectelor pe baza unui soft și un display de afișare amplasat în cabina șoferului.
  • Sistemul Mekra Lang – AAS care are timp de montare de aproximativ 2 ore și jumătate și un preț de 1.850 de euro (sistem de asistență la virare), plus 800 Euro (sistem KMS). Sistemul testat este compus dintr-un senzor radar și poate fi echipat opțional și cu un sistem de monitorizare cu camere video (Kamera-Monitor-System).
  • Sistemul Luis Technology – Turn Detect care se montează în 4 – 5 ore și are un preț de 1.690 de euro. Sistemul dispune de o cameră care permite recunoașterea obiectelor pe baza unui soft, o unitate de control și un monitor de afișare amplasat în cabina șoferului.
  • Sistemul Orlaco – Corner-Eye și sistem radar al cărui timp de montaj este de 6 – 7 ore, iar prețul ajunge la 3.400 de euro. Sistemul conține o cameră cu unghi de filmare de 270 grade cu monitor și doi senzori radar. Pentru că sistemul radar nu este comercializat pe piață de producător, rezultatele acestui test nu vor fi făcute publice.

Ce trebuie să ofere aceste sisteme de asistență
Sistemul de asistență la virare trebuie să-i atragă atenția șoferului de camion atunci când sunt bicicliști într-una din lateralele camionului și să-l avertizeze în cazul unui impact în momentul în care începe virarea.

VEZI ȘI: Au început testele pe primii 5 kilometri de autostradă electrificată din Germania

Acestea trebuie să fie funcționale în momentul pornirii motorului și nu trebuie să poată fi dezactivate de către șoferul camionului. De asemenea, semnalizarea bicicliștilor trebuie să se facă pentru viteze ale camionului cuprinse între 0 și 30 km/h, respectiv a bicicliștilor între 5 și 20 km/h.

Rezultatele testelor
Toate sistemele testate, cu excepția sistemului Orlaco, respectă standardele BMVI, dar în schimb niciunul dintre sistemele testate nu a respectat în totalitate și standardele UNECE.

În plus, niciunul dintre sistemele de asistență la virare nu a putut recunoaște ciclistul dacă în zonă existau și alte obiecte precum vehicule parcate, tomberoane de gunoi sau copaci.

În timpul testelor în trafic real au fost multe avertizări false din cauza semnelor de circulație, copacilor sau a altor obiecte de pe marginea drumului, ceea ce scade încrederea și acceptarea acestui sistem din partea șoferului.

În schimb, sistemele care pot face diferența între obiecte și au un sistem de recunoaștere cu soft a acestora, avertizările false au fost mult mai reduse. Sistemele de la Mekra Lang, Mobileye și Luis dispun de o astfel de funcție.

Diferențele între tehnologiile disponibile sunt mari și ideal ar fi ca un sistem să înglobeze cât mai multe dintre cele folosite pe piață în acest moment.

Câștigătorul testului ADAC
Cu ajutorul senzorilor radar, care folosesc frecvența de modulație, care detectează viteza, imaginea, unghiul și alți parametri ai obiectelor întâlnite pe drum se poate face distincția clară între obiecte.

Astfel, sistemul Mekra-Lang-AAS a dat cele mai bune rezultate atât în trafic real cât și pe poligonul de testare.

Rezultate la fel de bune a avut și sistemul Mobileye. Sistemul de asistență la virare s-a remarcat printr-o semnalizare facilă a pericolelor și a avut o rată foarte mică de avertizări false.

Sistemul celor de la Luis Technology respectă standardele BMVI și cele referitoare la testele statice prevăzute de UNECE. Sistemul nu poate să detecteze însă participanți la trafic care rulează cu aceeași viteză ca a vehiculului pe care este montat.

Sistemul EDEKA/Wüllhorst, folosit și pe camioanele companiei, a trecut testele statice și dinamice conform standardelor BMVI, dar nu și cele conform UNECE, doar parțial cele dinamice. În plus, rata de avertizare falsă a fost de 59%, ceea ce face foarte dificilă acceptarea acestui sistem de către șofer.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.