SigurantaTop News

ADAC a testat 9 sisteme retrofit de asistență la viraj. Rezultate dezamăgitoare

În teorie, aceste sisteme ar trebui să prevină accidentele dintre camioane și bicicliști. ADAC a testat 9 sisteme retrofit de asistență la viraj, iar rezultatele au arătat că tehnologia nu funcționează întotdeauna perfect.

Statisticile sunt clare. În Germania, aproximativ 70 de bicicliști mor anual după ciocniri cu camioane, iar alți 665 sunt răniți. De unde și dorința de interzicere a accesului pentru camioanele neechipate cu astfel de sisteme în anumite orașe, precum și programul guvernamental de subvenționarea a sistemelor retrofit pentru camioanele mai vechi.

ADAC a testat 9 sisteme retrofit de asistență la viraj. Rezultate dezamăgitoare

Dar cât de eficientă este tehnologia disponibilă în prezent? ADAC a examinat 9 sisteme retrofit de asistență la viraj de la diverși producători, cu costuri între 967 și 3.690 de euro. Toate respectă cerințele relativ joase ale programului guvernamental de subvenționare. Potrivit ADAC, nici jumătate dintre ele nu funcționează atât de bine și cu beneficii reale.

O problemă des întâlnită este cea a avertizărilor false. Deoarece sistemele nu fac diferențierea între diversele obiecte (copaci, garduri, indicatoare rutiere), ele dau un număr mare de alarme false. În plus, niciunul dintre dispozitivele testate nu pot detecta un biciclist dacă există obstacole, precum vehicule parcate între banda de mers a camionului și banda pentru biciclete.

În plus, funcția de frânare automată nu este disponibilă pentru sistemele retrofit, ca la unele sisteme ale producătorilor de camioane. Ele doar avertizează șoferul, nu și inițiază automat manevra de frânare.

VEZI ȘI: Continental și Siemens vor produce pantografe pentru camioane

Din cele 9 dispozitive testate, doar două au fost clasificate ca ”bune”, alte două ”satisfăcătoare”, unul ”suficient” și patru ca ”slabe”. Câștigătorul testului a fost EYYES TASET001, cel mai scump sistem dintre cele examinate (3.690 euro). Acesta nu a generat alarme false, a putut localiza bicicliștii de la o distanță de 6 metri de camion, iar avertizările sunt simple și ușor de înțeles.

Sistemele clasificate ca ”bune” și ”satisfăcătoare” pot face diferența dintre obiectele statice și bicicliștii, evitând alarmele false. În plus, bicicliștii au fost recunoscuți în timp util la aproape toate vitezele și distanțele, iar șoferul camionului a fost avertizat cu semnale optice și acustice.

Sistemele ”slabe” au generat multe alarme false și au un câmp mic de vizibilitate. Ca rezultat, deseori șoferii nu au fost avertizați în timp util. Unele sisteme recunoșteau doar bicicliștii care depășeau camionul, iar altul funcționa doar când semnalizatorul era pornit.

Rezultatele detaliate pot fi găsite aici.

Din aceeași categorie...

Back to top button