In Focus

Aderarea României la Schengen va aduce beneficii transportatorilor rutieri români

Aderarea României la spațiul Schengen va contribui la fluidizarea traficului de frontieră, reducând costurile și întârzierile în lanțurile de aprovizionare, spune UNTRR.

În contextul discuțiilor din această săptămână din Parlamentul European despre aderarea României la spațiul Schengen, UNTRR solicită instituțiilor europene să accelereze aderarea României în spațiul Schengen de liberă circulație.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Totodată, UNTRR face apel la autoritățile române să trateze cu prioritate intrarea României în Schengen, având în vedere că aceasta este o necesitate atât pentru transportatorii rutieri și șoferii români, cât și pentru pasagerii și clienții acestora.

Potrivit UNTRR, rezultatul direct al eliminării controalelor de frontiera cu statele UE vecine României va crește fluidizarea traficului transfrontalier, cu o serie de beneficii pentru transportatorii rutieri și șoferii români.

Intrarea României în Schengen va eliminarea timpilor mari de așteptare la frontierele interne ale UE pe cale rutieră, reducându-se costurile și întârzierile în lanțurile de aprovizionare.

VEZI ȘI: Clarificări CE privind obligația de întoarcere a camionului în țara de origine

De asemenea, evitarea depășirii timpilor de condus și odihnă, strict reglementați în Uniunea Europeană, de către șoferii de camion. Depășirea acestor timpi de condus și odihnă de către șoferii români de camion, din cauza timpilor de așteptare în coadă la trecerea frontierei, este sancționată de autoritățile europene de control.

Nu în ultimul rând, posibilitatea ameliorării crizei de șoferi de camion prin angajarea conducătorilor auto din țări terțe UE și utilizarea acestor conducători auto în curse internaționale, similar companiiilor de transport din țări Schengen. În acest moment șoferii angajați din țări terțe nu pot lucra în UE mai mult de 90 de zile într-un interval de 180 zile.

Din aceeași categorie...

Back to top button