Adoptat de Consiliul UE, Pachetul de Mobilitate se apropie de votul final

Adoptat de Consiliul UE, Pachetul de Mobilitate se apropie de votul final
Consiliul UE a adoptat Pachetul de Mobilitate, astfel că, cea mai importantă reforma din sectorul transportului rutier din UE se apropie de votul final.

Pandemia COVID-19 din Europa nu a împiedicat Consiliul UE să voteze, ieri, 7 aprilie 2020, Pachetul de Mobilitate, cea mai importantă și complexă reformă a sectorului european de transport rutier, care este un pas de adoptarea finală, după o procedură complexă și îndelungată.

Adoptat de Consiliul UE, Pachetul de Mobilitate se apropie de votul final

Noile norme vor îmbunătăți condițiile de muncă ale șoferilor profesioniști, vor introduce norme speciale privind detașarea lucrătorilor din sectorul transportului internațional și vor actualiza dispozițiile privind accesul la piața transportului rutier de mărfuri.

De asemenea, acestea vor eficientiza controlul aplicării normelor.

La 11 decembrie 2019, președinția Consiliului și Parlamentul European au obținut un acord provizoriu. Textul convenit a fost aprobat de Comitetul Reprezentanților Permanenți al Consiliului (COREPER) la 20 decembrie 2019, iar Consiliul a confirmat acordul politic la 20 februarie 2020.

Noile norme sunt concepute astfel încât să asigure un echilibru între condițiile de muncă și sociale îmbunătățite ale șoferilor profesioniști și libertatea prestării de servicii transfrontaliere de către operatori. De asemenea, acestea vor contribui creșterea siguranței rutiere.

În plus, normele vor oferi clarificările necesare sectorului în ceea ce privește dispozițiile care în trecut erau ambigue și vor pune capăt aplicării inegale a acestora între statele membre.

VEZI ȘI: BGL raportează o creștere a dumpingului pe piața germană de transport, din cauza COVID-19

Pachetul constă într-un regulament care reglementează accesul la piața transportului rutier de marfă și la profesia de operator de transport rutier de marfă sau persoane, a unuia care reglementează perioadele maxime de lucru și perioadele minime de repaus pentru șoferii profesioniști și poziția vehiculului prin intermediul tahografelor inteligente, respectiv o directivă de revizuire a cerințelor de control și de stabilire a normelor privind detașarea conducătorilor auto.

În martie, miniștrii transporturilor din Bulgaria, Cipru, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și România au solicitat într-o scrisoare comună trimisă președintelui Comisiei, președintelui Parlamentului European și președinției croate, oprirea lucrărilor la Pachetul de Mobilitate, susținând că prevederile Pachetului de Mobilitate, combinate cu urmările pandemiei coronavirus, vor aduce, literalmente, la dispariția multor companii europene de transport rutier.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. robert

    09/04/2020 at 9:14 AM

    Acum ca lumea este preocupata de pandemie Bruxelul are ocazia sa faca ce a dorit de mult timp,adica sa favorizeze statele smechere gen Germania,Franta.Daca aveam eu o putere solicitam ca toate tarile din estul Europei sa nu mai efectueze curse internationale cu plecare din Germania.Garantat dupa 2 luni in care Germania nu mai exporta bunuri in UE ar face orice sa se revina la situatia din 2019

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.