Adrian Manea a câștigat prima ediție Romanian PRO Driver Competition

Adrian Manea a câștigat prima ediție Romanian PRO Driver Competition

Adrian Manea a câștigat prima ediție Romanian PRO Driver Competition – prima competiție națională dedicată șoferilor profesioniști – pe locurile doi și trei clasându-se Cristian Robert Nenciu și Alexandru Nicușor Savu.

Romanian PRO Driver Competition (RPDC) – prima competiție națională dedicată șoferilor profesioniști – și-a desemnat câștigătorul la finalul a două zile pline de emoții și adrenalină.

Desfășurată în perioada 14-15 septembrie 2019, parcarea Corsarul Roșu de pe autostrada A1 București-Pitești (km 30), prima ediție Romanian PRO Driver Competition (RPDC) organizată de publicația infotrucker.ro sub sloganul „Lion’s Challenge” a adunat la startul său 16 șoferi profesioniști dintr-un total de 50 înscriși în competiție prin intermediul formularului online.

“Am pornit la drum cu acest proiect în luna februarie 2019, atunci când am realizat primele măsurători și schițe pentru probele concursului. Proiectarea probelor a însemnat zeci de ore de muncă și calcule, deplasări, respectiv consultări cu experți în pregătire profesională din zona producătorilor de vehicule”, spune Mircea Ciolpan, project manager al Romanian PRO Driver Competition.

Pentru a ajunge în finală, șoferii profesioniști înscriși în competiție au trebuit să parcurgă șapte probe de concurs – probă teoretică, probă testare reflexe, probă verificare camion înainte de plecare și patru probe de condus.

Camioanele oficial al RPDC 2019 au fost MAN TGX 18.500 Efficient Line 3 cabină XLX, echipate cu Efficient Cruise Step 2 cu patru nivele de reglare, Efficinet Roll, ACC (Adaptive Cruise Control), Line Guard (păstrarea benzii de rulare), EBA (Asistență la Frânarea de Urgență) și intarder cu 6 trepte, puse la dispoziție de MHS Truck & Bus Group, importator oficial al vehiculelor comerciale MAN în România.

VEZI ȘI: SafeDrivePod și ADAC Truckservice vor coopera pentru creșterea siguranței rutiere

Prima competiție națională dedicată șoferilor profesioniști a debutat în dimineața zilei de 14 septembrie cu verificarea documentelor obligatorii pentru înscriere, continuând după cu proba teoretică, proba de testare a reflexelor și cea de verificare a camionului înainte de plecare.

Înainte de startul primei probe de condus, concurenții au fost testați cu aparatul etilotest, această “probă” fiind trecută cu “zero la mie”de către toți.

După parcurgerea celor cinci probe din prima zi, s-au calificat mai departe 12 concurenți, urmând ca aceștia să se întreacă în cadrul probelor eliminatorii de duminică, 15 septembrie.

Față de probele primei zile, cele din a doua zi au crescut ca intensitate și dificultate. Astfel, după prima rundă din cei 12 concurenți calificați din prima zi, cei cu timpii cei mai slabi au fost eliminați, astfel că, în concurs au mai rămas 8 șoferi profesioniști, care și-au aflat adversarul prin tragere la sorți.

Pentru a se stabilii semifinaliștii competiției, cei 8 concurenți calificați în sferturile de finală au concurat unul împotriva celuilalt. Câștigătorii semifinalellor s-au întrecut în finala mare, în timp ce învinșii din semifinale s-au luptat pentru locurile 3 și 4 în finala mică.

Parcursul lui Adrian Manea în cadrul RPDC 2019 nu a fost unul lipsit de emoții, acesta calificându-se în semifinale competiției grație abandonului lui Alexandru Hlodec, care a decis să se retragă, acesta refuzând să se supună unei hotărâri a arbitrilor, care au decis repetarea sfertul de finală.

“Concursul a fost foarte interesant, bine organizat, cu probe care au crescut în dificultate pe măsură ce se avansa în competiție. M-am înscris cu gândul să particip, fără a-mi propune un obiectiv clar. Însă, pe măsură ce am avansat în competiție, lucrurile au devenit tot mai interesante, astfel că, am început să mă gândesc la următoarea etapă din concurs, încercând totodată să-mi corectez greșelile din etapa din urmă. Șansa a jucat un rol important în parcursul meu, mai ales în duelul din sferturile de finală. Le mulțumesc tuturor celor care m-au susținut, partenerilor acestui concurs și organizatorilor care s-au arătat foarte preocupați și atenți ca totul să fie perfect”, a declarat Adrian Manea, câștigătorul primei ediții Romanian PRO Driver Competition.

Alexandra Giurgiu, singura prezență feminină din cadrul RPDC 2019
Printre concurenții primei ediții Romanian PRO Driver Competition s-a aflat și o prezență feminină – Alexandra Giurgiu, care a venit din Germania special pentru acest concurs. Alexandra s-a clasat în prima zi pe locul 11, penultimul care asigura prezența în faze superioare ale RPDC 2019. Alexandra a părăsit concursul, duminică, în prima rundă a finalei RPDC 2019, însă a câștigat inimile publicului prezent. De altfel, Alexandra a fost premiată pentru curajul de a participa de partenerii RPDC 2019 – MHS Truck & Bus Group, Lubexpert România și TSG Shell.

“Pentru mine, Romanian PRO Driver Competition a fost o experiență unică și sunt mai mult decât bucuroasă că am putut fi prezentă. În cele două zile ale RPDC 2019 am avut ocazia de a socializa cu oameni minunați, pe care-i leagă aceeași pasiune, camioanele și transportul rutier. Emoțiile, dificultatea probelor, chiar dacă de pe margine lucrurile au părut simple, și presiunea timpului au solicitat la maxim toți concurenții. Îi felicit pe cei care au organizat RPDC 2019, profesionalismul, pasiunea și bucuria lor reușind să dea culoare acestui eveniment. De asemenea, felicitări echipei tehnice, partenerilor care au susținut acest eveniment și câștigătorilor. Ne vedem în 2020!” a declarat Alexandra Giurgiu.

De pe șoselele din Marea Britanie, direct la RPDC 2019
Truckvlogger-ul Adrian Drăgoi, cunoscut în mediul online drept Truckerboy, a fost și el prezent la RPDC 2019. Sosit special din Marea Britanie pentru această competiție, Adrian nu a reușit să obțină calificarea în fazele superioare, dar a făcut deliciul publicului, acesta fiind susținut de pe margine de mama sa, fratele său și șoția acestuia, dar și de fani abonați pe canalul său de Youtube.

“Romanian PRO Driver Competition a fost o experiență interesantă și totodată provocatoare pentru mine, chiar dacă nu am reușit să obțin un rezultat care să mă mulțumească, asta și din cauza faptului că în Marea Britanie lucrez pe camion cu volan pe partea dreaptă. Mă bucur că am participat, deoarece am reușit să cunosc și să socializez cu lume de calitate, atât colegi de breaslă, cât și persoane angrenate în industria de transport rutier. Cred că, un astfel de eveniment este bine venit într-un tablou tot ma gri al industriei de transport din România. Îmi doresc ca la viitoarele ediții, numărul participanților să crească, la fel și numărul partenerilor. În ceea ce privește organizarea, aceasta a fost una excelent pus în aplicare de o echipă profesionistă”, a declarat Adrian Cătălin.

Comunitatea #CSPFE prezentă la RPDC 2019
Romanian PRO Driver Competition a stârnit interesul mai multor comunități de șoferi profesioniști din media socială, cea mai cunoscută dintre acestea fiind #CSPFE, reprezentată prin Ilie Matei, cunoscut și sub numele de Omul Șoselelor. Ilie a venit la eveniment la bordul camionului pe care lucrează, un Volvo FH16 personalizat.

Partenerii RPDC 2019 au întreținut atmosfera pe margine
Dacă MHS Truck & Bus Group a pus la disponizție camioanele competiției din acest an, Lubexpert România a distrat invitați sau susținători concurenților la cortul său, unde a organizat un campionat de table, skandenberg, dar și o cursă de butoaie, premiile fiind atractive.

TSG Shell s-a ocupat de hidratarea tuturor celor prezenți în cadrul RPDC 2019, oferind apă în sticle personalizate special pentru acest eveniment.

Printre partenerii tehnici ai primei ediții se numără companiile Rontransmar și H.Essers România, ultima punând la dispoziție semiremorcile oficiale ale competiției.

Societatea Civilă de Avocați Boboc și Partenerii ne-a asigurat suportul legal pentru ca acest eveniment să respecte toate legile române, respectiv legea privind GDPR-ul.

La cortul infotrucker.ro, cei prezenți au putut testa senzațiile curselor de camioane cu ajutorului unui simulator auto și s-au putut energiza cu Red Bull.

Data și locul RPDC 2020 vor fi anunțate la o dată viitoare. Înscrierile pentru ediția de anul viitor vor începe în primăvară.

Despre Romanian PRO Driver Competition
Romanian PRO Driver Competition este prima competiție națională dedicată șoferilor profesioniști, aceasta fiind organziată de publicația infotrucker.ro.

Competiția are drept scop promovarea meseriei de șofer profesionist în contextul în care aceasta nu se mai bucură de popularitate în rândul tinerilor, a bunele practici în transportul rutier, a condusul economic (condus eficient la costuri reduse) și a siguranței rutiere în rândul șoferilor profesioniști.

Pe lângă factorul competiție, Romanian PRO Driver Competition este gândit ca o platformă deschisă de socializare, unde toți actorii industriei își pot împărtășii impresii într-un cadru relaxat.

Partenerii oficiali ai primei ediții RPDC 2019 au fost:

Parteneri principali: MHS Truck & Bus Group, Lubexpert România, TSG Shell, Rontransmar
Parteneri tehnici: H.Essers România, Corsarul Roșu, Red Bull
Legal adviser: Societatea Civilă de Avocați Boboc și Partenerii

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.