GreenZone

Aeroportul Schiphol testează super bateria Iron Flow

Super bateria Iron Flow va ajuta aeroportul Schiphol să devină mai durabil și să reducă presiunea asupra rețelei electrice.

Aeroportul Schiphol din Amsterdam face un pas semnificativ către un viitor mai durabil, odată cu instalarea super bateriei Iron Flow pe platforma A/B, care va fi testată în următoarele luni.

În timpul perioadei de testare, bateria va alimenta unitățile electrice de alimentare la sol (e-GPU) de pe platforma A/B. Unitățile e-GPU furnizează energie avioanelor parcate în locuri în care nu există o sursă fixă de electricitate.

Acest lucru înseamnă că, atunci când este combinat cu o unitate de aer condiționat (PCA) care furnizează aer proaspăt la bord, motorul auxiliar al aeronavei poate rămâne oprit atunci când este la sol. Acest lucru asigură o calitate mai bună a aerului pe platformă și o reducere a zgomotului.

VEZI ȘI: Galliker Transport a pus în operare un ”Mega Charger” Designwerk

Bateria Iron Flow se distinge prin utilizarea de componente naturale. Spre deosebire de bateriile cu litiu utilizate în mod obișnuit, bateria funcționează folosind fier și apă sărată – materiale care sunt disponibile pe scară largă, au un impact mai redus asupra mediului și sunt sigure la foc. Capacitatea bateriei rămâne constantă timp de până la 20 de ani.

Dezvoltare și colaborare

Bateria Iron Flow este dezvoltată și construită de ESS Inc. în Oregon, SUA, iar de gestionarea și utilizarea ei sunt responsabilitatea Volker Infra și KES.

Această inițiativă inovatoare beneficiază de subvenții parțiale din partea UE și face parte din programul TULIPS, o colaborare europeană extinsă în domeniul aviației, condusă de Royal Schiphol Group. Programul se desfășoară până la sfârșitul anului 2025 și vizează accelerarea dezvoltării de inovații care pot face aeroporturile mai durabile.

Această inițiativă se aliniază perfect cu ambiția Aeroportului Schiphol de a-și reduce amprenta de carbon și de a deveni un lider în domeniul sustenabilității aeroportuare. Obiectivul este ca activitățile aeroportuare să nu genereze emisii și deșeuri până în 2030 și să atingă un bilanț energetic pozitiv până în 2050. Prin implementarea unor tehnologii inovatoare, precum bateria Iron Flow, aeroportul își consolidează angajamentul față de un viitor mai silențios, mai curat și mai bun.

Din aceeași categorie...

Back to top button