Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
Stiai caUtil

Ai această urmă pe șaua de cuplare? Atunci, riști să pierzi semiremorca

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Un studiu norvegian asupra accidentelor soldate cu desprinderea semiremorcii a reliefat că în majoritatea cazurilor apărea aceeași urmă pe șaua de cuplare.

Incidentele în care detașarea remorcii de capul tractor în timpul mersului apar destul de frecvent, cauzele principale fiind neglijența șoferilor, glumele ”de parcare” sau defecțiunile tehnice. SHK, Comisia pentru Investigarea Accidentelor din Norvegia, s-a concetrat într-un studiu pe această ultimă categorie.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Până acum au fost cercetate patru incidente, petrecute între septembrie 2019 și ianuarie 2022. Deși nu a ajuns la finalul studiului, SHK a emis deja o atenționare preliminară. Din cele 4 incidente studiate, în 3 cazuri s-a remarcat aceeași urmă, în același loc, pe șaua de cuplare.

VEZI ȘI: Bavaria cere taxe de drum mai mari pe ruta Brenner

Un exemplu este în fotografia din deschidere, care prezintă dispozitivul de cuplare al unui autotractor vechi de 2 ani, cu 260.000 km parcurși. În toate cele 3 cazuri, detașarea semiremorcii a fost rezultatul unei blocări false. Astfel, deși dispozitivul părea închis, el era parțial deschis.

SHK sfătuiește companiile de transport, șoferii și mecanicii să curețe în mod frecvent șaua de cuplare de vaselină, pentru a putea inspecta vizual starea tehnică. Dacă descoperiți acest tip de avarie, este foarte probabil ca ea să indice blocarea incompletă a cuiului semiremorcii. În timp, prinderea se lărgește și mai mult și este posibil ca semiremorca să se elibereze total.

Din aceeași categorie...

Back to top button