Ajustarea deflectorului de aer de pe cabină printr-o apăsare de buton

Ajustarea deflectorului de aer de pe cabină printr-o apăsare de buton

Aerodinamica joacă un rol important în reducerea consumului de carburant, motiv pentru care, ajustarea corectă a deflectorului de aer de pe cabină devine esențială.

Scania spune că o înălțime incorectă de doar șase centimetri a deflectorului de aer de pe cabină poate avea ca rezultat un consum de combustibil mai mare cu 1%, iar una de 10 centimetri poate avea o influență asupra consumului de 1.5%.

Din acest motiv, producătorul suedez din Södertälje a introdus recent un buton pe panoul de bord, prin care facilitează ajustarea simplă de către șofer a înălțimii deflectorului de aer de pe cabină.

La livrare, deflectorul de aer de pe cabină este ajustat în funcție de cea mai populară înălțime a semiremorcii clientului.

Scopul principal al deflectorului de aer este acela de a permite aerului să “curgă” ușor pe deasupra marginii frontale a semiremorcii sau suprastructurii.

Acest lucru este ușor de spus, dar greu de făcut, deoarece o ajustare optimă a deflectorului de aer necesită calcule suplimentare în atelier.

Începând de acum, atunci când un cap-tractor Scania de nouă generație este cuplat la o semiremorcă cu o altă înălțime decât cea populară, șoferul va putea efectua reglajul cu ajutorul unui buton.

VEZI ȘI: Finlandezii vor putea folosi permisul de conducere electronic, pe telefonul mobil

Acesta trebuie doar să observe dacă semiremorca este mai mare sau mai mică decât în mod normal, pentru a știi dacă ridică sau coboară deflectorul.

Ca regulă de bază, în raport cu înălțimea semiremorcii, deflectorul de aer de pe cabină trebuie să fie puțin mai ridicat pentru a reduce consumului de carburant.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.