Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
GreenZone

Al doilea Ford F-Max care poate folosi hidrogen pe lângă motorină

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Compania belgiană CMB.TECH a produs un al doilea camion Ford F-Max alimentat cu un mix de motorină și hidrogen, care va fi testat de compania locală Haesaerts.

Primul camion de acest tip a fost livrat, tot în Belgia, companiei de transport Van Moer Logistics. Aceasta va testa timp de un an tehnologia în operațiuni pentru lanțul de magazine Delhaize.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Procesul de dezvoltare a fost accelerat cu un al doilea model, livrat companiei belgiene Haesaerts. Camionul va fi testat în operațiuni de transport cu rezervoare de lichide.

Care sunt principalele avantaje ale acestei tehnologii? În primul rând, vorbim despre reduceri foarte mari ale emisiilor de CO2, deoarece motorul poate arde până la 80% hidrogen și 20% motorină.

Tehnologia este oarecum asemănătoare cu cea a modelelor Volvo LNG, care folosesc un motor diesel și aprindere pe bază de motorină, ce declanșează combustia gazului natural introdus printr-o injecție separată, la momentul potrivit.

VEZI ȘI:

De asemenea, un astfel de camion este mai ieftin cu până la 70% față de unul care utilizează doar hidrogen într-un motor cu aprindere internă. Aceasta deoarece este necesară doar o adaptare mai simplă la injectoare, față de injectoare și strategie de aprindere cu totul speciale în al doilea caz.

Al doilea Ford F-Max modificat de CMB.TECH poate parcurge până la 500 km pe baza unui amestec de motorină și hidrogen. Rezervoarele de hidrogen sunt montate în spatele cabinei, după cum poate fi văzut aici.

Un alt avantaj este că, dacă hidrogenul se termină, motorul poate funcționa și doar pe bază de motorină. CMB.TECH a păstrat și rezervoarele originale ale lui F-Max, care oferă o autonomie de până la 3.000 km.

Din aceeași categorie...

Back to top button