Aldi Süd a tras primele concluzii după testarea camioanelor alimentate cu gaz și a celor electrice

Aldi Süd a tras primele concluzii după testarea camioanelor alimentate cu gaz și a celor electrice
Aldi Süd a tras primele concluzii după testarea în operațiuni de transport a camioanelor alimentate cu gaz și a celor electrice.

Aldi Süd este una din puținele companii din Europa care testează un camion complet electric. Ansamblul de 40 de tone complet electric este utilizat din toamna trexcută în zona Ruhr și alimentează cu marfă filialele Aldi din Duisburg, Oberhausen și Mühlheim.

Aldi Süd a tras primele concluzii după testarea camioanelor alimentate cu gaz și a celor electrice

Aldi Süd, spune că pentru moment camionul electric nu oferă avantaje atât de mari comparativ cu cele clasice, alimentate cu motorină. Tocmai de aceea ar fi nevoie de mai multe avantaje pentru cei care le folosesc, în special ca acestea să poată fi folosite pentru transport de marfă și pe timp de noapte.

VEZI ȘI: Poșta americană demarează un proiect pilot de livrare a corespondenței utilizând camioane autonome

Reprezentanții Aldi Süd au prezentat propunerile lor în cadrul unei întâlniri a Asociației germane pentru industrie, transport și logistică (BWVL) la care au participat și membri din guvern, urmând ca legislativul să găsească noi soluții pentru încurajarea utilizării de camioane electrice.

În afara camionului electric, cu o autonomie de 120 km, Aldi Süd are în flotă și patru camioane IVECO Stralis NP alimentate cu CNG, pe care le utilizează de aproximativ un an în Düsseldorf, Frankfurt, München și Stuttgart, acestea având o autonomie de trei ori mai mare decât cel electric.

Aldi Süd a tras primele concluzii după testarea camioanelor alimentate cu gaz și a celor electrice

Bilanțul după testarea timp de un an este pozitiv, chiar dacă costurile de achiziție au fost mai mari la început.

Astfel, după un an emisiile de particule au fost 99% mai mici, oxizi de azot reduși cu 70%, cu 20% costuri mai mici cu combustibilul, o reducere cu 16% a emisiilor de CO2 și un rulaj mai silențios cu 3 decibeli.

Infrastructura de puncte de alimentare este mai bună decât pentru camioanele care rulează cu LNG. În Germania sunt 900 de stații de carburant care au și CNG, însă doar 6% pot alimentat și camioane.

Reprezentanții Aldi Süd au spus că au ales rutele de test doar unde au avut și stații la care se putea alimenta cu CNG pentru că altfel costurile cresc corespunzător.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.