Aldi Süd va crește flota de camioane cu propulsii alternative

Aldi Süd va crește flota de camioane cu propulsii alternative
Anul trecut, Aldi Süd a testat în cadrul operațiunilor sale de transport camioane cu propulsii alternative (gaz și electric).

În urma rezultatelor pozitive înregistrate în testele efectuate în 2019, Aldi Süd a luat decizia de a mării flota de camioane cu propulsii alternative, pentru a-și atinge obiectivele în ceea ce privește emisiile de CO2 la nivel de grup.

Aldi Süd va crește flota de camioane cu propulsii alternative

Discounter-ul german este una din companiile din Germania care și-a luat angajamentul să-și reducă amprenta de CO2 și pentru asta a implementat o serie de mășuri.

În 2017, anul în care s-au adunat primele informații, Aldi Süd ajungea la aproximativ 115.000 tone de CO2. Cu 5 ani în urmă, conform estimărilor companiei, cifrele erau de cel puțin trei ori mai mari.

Tot în 2017 s-a constatat că din toată amprenta de CO2, 45% este reprezentată de transportul rutier de mărfuri. Pe măsură ce compania a deschis tot mai multe magazine, numărul de kilometri parcurși a crescut și automat și emisiile de CO2. De asemenea și centrele logisitce s-au înmulțit, și acestea generând emisii de CO2.

Printre măsurile luate sunt iluminare cu LED în toate facilitățile companiei, în proporție de 80% deja, parcuri fotovoltaice care să producă curent în toate cele 30 de puncte logistice și modernizarea flotelor care transportă marfă.

De asemenea, s-a trecut și pe transportul combinat, feroviar și naval, acolo unde a fost posibil acest lucru. Compania a implementat un sistem de reciclare propriu care ajută la economisrea unui echivalent de 0,4 kg CO2 pe oră.

Totuși, reducerile semnificative pot fi făcute doar în segmentul de transport, atât în ceea ce privește centrele logistice, cât mai ales transportul rutier efectic. Astfel, Aldi Süd a încercat să colaboreze cât mai eficient cu transportatorii aflați sub contract pentru a reduce în primul rând numărul de kilometri parcurși fără marfă.

VEZI ȘI: Camioanele cu propulsii alternative fac parte din strategia Germaniei de reducere a emisiilor de CO2

De asemenea, compania a început să folosească camioane cu propulsii alternative, acesta fiind modul principal prin care pot fi reduse emisiile de CO2 în viitor. Concernul are în prezent în teste o flotă de patru camioane cu CNG și un camion electric de 40 de tone cu remorcă frigorifică.

Compania germană a mizat pe CNG în loc de LNG pentru a putea folosi infrastructura există de stații de alimentare.

Conform analizelor interne s-a înregistrat o reducere cu 15% a emisiilor de CO2, comparativ cu camioanele diesel, plus și o reducere a poluării fonice. Chiar dacă aceste camioane sunt mai scumpe, în cazul costurile de combustibil scăderea a fost de 20%.

În aceste condiții se poate recupera investiția suplimentară făcută în achizția camionului. Una dintre probleme este că vehiculele cu gaz natural sunt scutite de plata taxelor doar până la finalul anului 2020, iar o altă provocare este legată de faptul că nu se poate alimenta la toate benzinăriile.

În raportul final, efectuat după utilizarea acestei flote, Aldi Süd a constatat că soluțiile alternative dau rezultate și va susține o mărire a flotei de vehicule cu combustibili alternativi începând cu 2020.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.