Alianță austro-germană de reducere a traficului de camioane de-a lungul axei Brenner

Alianța austro-germană de reducere a traficului de camioane de-a lungul axei Brenner

Bavarezii și tirolezii s-au înțeles asupra aplicării unor măsuri de reducere a traficului de camioane de-a lungul axei Brenner.

În timpul întâlnirii de la Berlin din 25 iulie 2019, guvernele Bavariei și Tirolului austriac au convenit asupra unor măsuri de reducere a traficului de camioane prin Alpii austrieci, care includ și o creștere a taxelor de autostradă, însă fără a consulta și guvernul de la Roma.

Întâlnirea a fost solicitată de ministrul bavarez, pentru a-l convinge pe omologul său din Tirol să elimine sau să reducă limitele de tranzit pentru camioane implementate unilateral de Viena.

Ministrul bavarez se opune limitelor de tranzit din Tirol și pentru că acestea provoacă blocaje de trafic pe rețeaua de autostrăzi germană. De exemplu, de Rusalii, coada de camioane în partea bavareză a măsurat 44 de kilometri.

Una dintre măsuri vizează creșterea taxelor de autostradă, o ipoteză care nu este nouă, dar care ar putea fi realizată acum datorită acordului dintre cele două țări și absența Italiei de la masa tratativelor.

VEZI ȘI: Bosch și Daimler au primit aprobare pentru parcarea automată neasistată de om

S-ar putea crea o „taxă de coridor” care să fie de la Munchen la Verona.

Între timp, Tirolul austriac confirmă limitele de tranzit pentru camioane în unele zile și interdicțiile de părăsire a autostrăzii pentru evitarea limitelor, cu excepția cazului în care camioanele trebuie să încărce sau descarce în zonă.

Măsurile ce au drept scop reducerea traficului greu, urmează să fie prezintate Uniunii Europene până la 31 octombrie.

Austria estimează că în acest an două milioane și jumătate de camioane vor tranzita Tirolul de-a lungul axului Brenner.

Celelalte măsuri prevăd o gestionare „inteligentă” a traficului greu, care ar putea fi activat deja din 2020 între Brenner și Munchen, respectiv transferul mărfurilor de pe șosea pe calea ferată, chiar dacă linia feroviară actuală are capacitate limitată, ce poate fi depășită doar cu noul tunel de bază, care urmează să fie deschis în 2028.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.