Alianta italiano-franceza impotriva dumping-ului social in transporturi

Soferii profesionisti francezi acuza companiile de transport de dumping social

Conform publicatiei italiene, Trasporto Europa, pe 26 februarie 2015, la Bruxelles, o delegatie a Conftrasporto (Confederatia soferilor profesionisti italieni) si a FNTR din Franta s-au intalnit cu Inge Bernaerts si Eddy Liégeois, reprezentantii Comisiei Europene pentru Afaceri Sociale si Transport, pentru a le prezenta un set de cerinte comune pentru a elimina concurenta neloiala rezultata din operatiunile de cabotaj rutier si detasare a soferilor profesionisti.

Cele doua asociatii au elaborat o pozitie comuna cu privire la apararea mediul social in cadrul Uniunii Europene. Lucrarea descrie principalele probleme si face unele propuneri pentru a le rezolva.

Alianta italiano-franceza impotriva dumping-ului social in transporturi

Principalele cerinte din cadrul documentului prezentat celor doi reprezentati ai CE face referire la cateva aspecte ce tin de buna functionare a transportul rutier la nivel european. Cele doua asociatii au cerut crearea unui organ de control la nivel UE care sa verifice aplicarea si interpretarea normelor Uniunii in statele membre. Crearea unui regim special pentru „lucratorii foarte mobili” (adica soferii profesionisti ce lucreaza pe international). De asemenea, se cere crearea unui registru european de drum, care va permite sa controlul asupra aplicarii normelor sociale, ce se doresc a fi armonizate, in special cele referitoare la asigurarile sociale si pensii. Printre propuneri se numara si introducerea exceptiilor de la Regulamentul 883/2004 privind securitatea sociala, pentru a permite, in cazul detasarii conducatorilor auto, plata contributiilor la asigurarile sociale in tara gazda a lucratorului.

In plus, reprezentantii celor doua asociatii din Italia si Franta considera ca normele ar trebui sa consolideze accesul pe piata, la profesie si sa clarifice normele privind detasarea, in special in timpul activitatilor de cabotaj rutier. „In principiu, noi nu se opun unei piete unice a transporturilor, cu conditia ca acestea sa fie insotite de o convergenta progresiva a costurilor, impozitare si legile sociale din statele membre”, explica Florence Berthelot, delegat general al FNTR. „Companiile nu cer o restrictie privind libertatea de circulatie, dar doresc sa lucreze pe picior de egalitate cu concurentii lor”, a mai adaugat acesta.

Follow #infotrucker