Amendă de 60.000 de euro pentru manipularea tahografului în Danemarca

Amendă de 60.000 de euro pentru manipularea tahografului în Danemarca

Luna mai nu a început deloc bine pentru un șofer de camion român și altul grec, amendați cu sume record pentru manipularea tahografului în Danemarca.

La începutul lunii mai 2018, poliția daneză a reținut de două ori același șofer de camion român care a încălcat timpul de conducere prin manipularea tahografului.

Vânătoarea camioanelor cu probleme declanșată de autoritățile daneze la începutul lunii mai a dat roade, acestea aplicând amenzi severe pentru încălcarea perioadele de conducere și de odihnă la trei camioane străine, care au totalizat 549.000 de coroane daneze, echivalentul a peste 73.000 de euro.

Potrivit ziarului danez JydskeVestkysten, cea mai gravă lovitură a primit-o o companie românească de transport rutier, prinsă cu două camioane cu tahograf manipulat, conduse de același șofer, la interval de doar câteva zile.

La primul control, pentru manipularea tahografului, șoferul de camion român a primit o amendat de 349.000 de coroane (aprox. 47.000 euro), plus imobilizarea camionului.

Câteva zile mai târziu, același șofer a fost oprit conducând un alt camion al companiei, de asemenea, având tahograful manipulat. În concecință, acesta a mai primit o amendă de 100. 000 de coroane (aprox. 13.000 euro), iar camionul imobilizat.

VEZI ȘI: Camion Fest by Cefin Trucks a ajuns la opta ediție

În aceleași perioadă, poliția daneză a mai descoperit un camion înmatriculat în Grecia având tahograful manipulat, șoferul acestuia fiind sancționat cu 100.000 de coroane.

Dincolo de amenzile uriașe primite, cei doi șoferii vor fi supuși unui proces penal.

În cazul în care vor fi găsiți vinovați, șoferii de camion riscă inchisoarea și interzicerea de a mai conduce pentru o foarte lungă perioadă de timp în Danemarca.

Oare merită riscul? Cât poți câștiga în plus?

Pentru cei care nu știu, Danemarca are una din cele mai severe legi din Europa în ceea ce privește încălcarea timpilor de conducere și cabotajul rutier, unde există reguli mai restrictive.

Spre exemplu, în cazul cabotajului rutier, un camion străin nu are voie să facă transport în regim grupaj în cadrul aceleiași călătorii.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *