Amendă și închisoare pentru manipularea frauduloasă a sistemului AdBlue în Olanda

Amendă și închisoare pentru manipularea frauduloasă a sistemului AdBlue în Olanda

Olanda pedepsește manipularea frauduloasă a sistemului AdBlue al camioanelor cu amendă de până la 25.000 euro și până la doi ani de închisoare.

Apariția în presă a cazurilor de manipulare frauduloasă a sistemului de reducere catalitică selectivă (SCR) al camioanelor cu scopul de a nu mai consuma AdBlue, au atras atenția uniunilor patronale și autorităților din Germania și Olanda, care au intensificat controalele în această direcție.

Manipularea frauduloasă a sistemului AdBlue al camioanelor a intrat în atenția Ministerului Transporturilor din Olanda, în urma anchetei realizate de jurnaliștii emisiunii Undercover.

Astfel, în cadrul unui răspuns la o întrebare a Parlamentului pe acestă temă, ministrul transporturilor olandez a explicat că legislația prevede sancțiuni pentru manipularea frauduloasă a sistemului de reducere catalitică selectivă (SCR) al camioanelor, iar șoferii prinși la volanul unor astfel de vehicule riscă până la 25.000 euro și până la doi ani de închisoare.

De asemenea, Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus a menționat că în această vară va disemina cercetarea asupra acestui fenomen, admițând că în prezent nu se cunoaște amploarea lui, iar frauda nu este foarte ușor de detectat. Emulatoarele electronice care păcălesc sistemul de reducere catalictică selectivă al camioanelor, pot fi dezactivate foarte ușor, astfel că, o simplă inspecție în atelier nu este suficientă.

VEZI ȘI: La o plimbare cu MAN HA-LF 11.168 prin centrul istoric al Sibiului

În plus, revizia periodică a camioanelor este obligatorie doar pentru cele înmatriculate în Olanda, nu și pentru cele cu numere străine.

În momentul de față, singura soluție de a împiedica extinderea acestui fenomen la nivel european este de a interzice comercializarea unor astfel de dispozitive, care, în prezent, se pot cumpăra la liber de pe Internet la prețuri ce pleacă de la 150 euro, în funcție de marca și norma de poluare a camionului.

Inițial, emulatorul s-a adresat țărilor din afara Uniunii Europene, acolo unde normele de poluare sunt mai permisive.

Dar, vorba aceea, cine nu vrea să facă un ban în plus, mai ales când acest “echipament” nu este interzis spre comercializare sau utilizare în UE?

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *