Amenzi de peste 95.000 de euro pentru fraudarea tahografului în Italia

Amenzi de peste 95.000 de euro pentru fraudarea tahografului în Italia

Transportul rutier reprezintă pentru unele provincii din Italia, unul dintre cele mai importante sectoare productive, cu impact atât economic cât și social.

Conform celor de la DMS, una din aceste provincii este Ragusa din Sicilia a cărui oraș Vittoria este cel mai tranzitat, pe aici trecând zilnic aproximativ 300 de camioane. Ca și în cazul altor state europene, controlul industriei transporturilor este dorit de Uniunea Europeană și în Italia. Acesta este realizat în mare măsură de către Poliția Rutieră.

Astfel, la inițiativa prefectului provinciei Ragusa, ca urmare a unei plângeri depuse de către asociațiile din industrie, au fost instituite controale în vederea combaterii încălcărilor specifice, cum ar fi nerespectarea orelor de lucru și utilizarea de angajaţi fără contracte de muncă, fapt ce constituie o concurență neloială împotriva companiilor oneste și un risc potențial pentru traficul rutier.

Amenzi de peste 95.000 de euro pentru fraudarea tahografului în Italia

Controalele efectuate de către Poliția Rutieră în orașul Vittoria, în anul 2016, arată că au fost identificate 47 de societăți de transport ale căror conducătorii auto au depășit zilnic perioadele de condus și 6 companii care au utilizat angajaţi fără contracte de muncă. În plus, pe lângă sancționarea șoferilor au fost amendate și companiile de transport la care erau angajaţi aceştia, totalul amenzilor ajungând la valoarea de 95.000 de euro.

Recent, În timpul unei inspecții efectuate în provincia Ragusa, a fost oprit un camion al unei societăți de transport. Agenții au efectuat un control al tahografului cu ajutorul unui laptop și al software-ului care permite detectarea neregulilor comise de către conducătorii auto. Aceştia au descărcat şi aparatul tahograf şi ca urmare a acestui lucru, agenţii au detectat multe nereguli.

Șoferul în cauză a fost condus de către agenţii de poliţie la un service autorizat, aici fiind găsit sub panoul de bord un dispozitiv electronic cu un buton care îi permitea acestuia să reseteze orele de conducere, permițându-i atât lui cât și companiei să încalce nestingheriţi legislația europeană, privind orele de condus și odihnă.

Ca urmare a acestei situaţii, aparatul tahograf a fost confiscat, iar conducătorului i-a fost retras certificatul de competenţă profesională.

Informații despre tahograful digital
Vă reamintim că, tahograful digital este reglementat, în ceea ce privește caracteristicile structurale și funcționale, conform anexei IB la Regulamentul CE 3821/1985, introdus prin Regulamentul CE nr. 2135/1998.

Acesta este necesar a fi montat la toate vehiculele înmatriculate începând cu 1 mai 2006 și care nu sunt incluse în excluderile menționate în art. 3 din Regulamentul CE nr. 561/2006.

VEZI ȘI: Cefin Trucks devine importator exclusiv al Ford Trucks în România

La vehiculele înmatriculate pentru prima dată în Europa, după 1 mai 2006, dispozitivul de control pentru verificarea conformității cu legislația socială în ceea ce privește timpul de conducere și perioadele de odihnă pentru conducătorii auto este digital.

Echipamentul complet electronic, are o memorie proprie care înregistrează fiecare activitate desfășurată în vehicul (conducere off, excesul de viteză, defecțiune, se introduce cardurile de tahograf, instalarea și calibrarea dispozitivului).

Păstrarea datelor este garantată timp de 365 de zile. Regulamentul CE nr 09/24/1998. 2135/1998 a introdus acest nou tip de dispozitiv de control pentru a-l înlocui pe cel analogic.

Regulamentul CE nr. 1360/2002 a stabilit caracteristicile noului tahograf digital, ale cărui cerințe pentru construirea, testarea, instalarea și monitorizarea sunt detaliate în anexa 1B a Regulamentul (CEE) nr 3821/85, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul nr. 1266/2009/UE.

Funcționarea sa se bazează pe date trimise către unitatea de control de către un emițător de impulsuri electronice conectat la cutia de viteze a vehiculului, dar, spre deosebire de dispozitivele analogice, nu înregistrează rezultatele datelor colectate, prelucrarea acestora într-o diagramă (foaie de înregistrare), ci le stochează într-o memorie electronică sub forma unor date numerice.

Componentele acestuia sunt calibrate cu dimensiunea anvelopei, diametrul jantei și condițiile de testare sunt cele specificate și stabilite la Capitolul VI, punctul 5 al Regulamentul CE 1360/2002.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

 

 

Follow #infotrucker