
Amenzi de peste 450.000 de coroane pentru fraudarea timpilor de condus și odihnă, în cadrul celor mai recente controale, în Danemarca.
Între perioada 15 – 21 ianuarie, Tungvogncenter Nord din cadrul Poliției din Iutlanda de Nord a derulat o serie de controale care au vizat traficul greu de mărfuri.
Vineri, 21 ianuarie, agenții Tungvogncenter Nord au verificat un camion înmatriculat în Polonia la volanul căruia se afla un șofer străin. În urma unor verificări, s-a constatat că acesta a utilizat două carduri tahograf. Prin urmare, acesta a condus în ultimele 28 de zile mai mult decât era permis și nu a efectuat perioadele de odihnă, conform legislației în vigoare.
În total, agenții Tungvogncenter Nord au constatat nu mai puțin de 32 de încălcări din care 12 au fost la timpii de condus și odihnă.
Pentru abaterile constatate, șoferul ar putea primi o amendă de aproximativ 27.000 de coroane, în timp ce transportatorul ar putea primi una estimată la 175.000 de coroane, astfel că, amenda totală depășește 200.000 de coroane.
În plus, există posibilitatea ca dosarul – odată instrumentat în întregime – să fie predat Parchetului, care va lua poziția asupra cererii penale privind cele 10 capete de acuzare de falsificare a datelor tahograf.
Condus fără card în aparatul tahograf
În aceeași zi, Tungvogncenter Nord a oprit pentru control un alt camion. În acest caz agenții de control a depistat că șoferul a condus mai multe zile fără card în aparatul tahograf. Acesta a încercat să ascundă abaterile prin definirea deplasării fără scop (Out of Scope), însă construcția și configurația camionului au făcut foarte puțin probabil ca acesta să fie folosit în acest sens.
Într-un final, șoferul a recunoscut că el a fost cel care a condus camionul fără card tahograf. În aceeași zi, acesta avea să facă un drum dus-întors între locul de încărcare din Germania și locul de descărcare din Danemarca. Amenda totală în acest caz a fost de 58.500 de coroane.
Formular de verificare folosit pentru a scăpa de amendă
Vineri, 15 ianuarie, la Aarhus, Tungvogncenter Nord a oprit pentru control un camion înmatriculat în străinătate cu doi șoferi la bord. Agenții danezi au constatat rapid câteva încălcări minore ale regulilor privind timpul de condus și odihnă, precum și conducere fără card în aparatul tahograf al camionului.
Pentru a evita posibilele sancțiuni, șoferul a scos un formular de verificare pentru a dovedi că fusese deja sancționat într-o altă țară din Europa pentru abaterile depistate. Însă, autoritatea de control a țării respective a analizat și verificat doar date înregistrate de cardul tahograf.
VEZI ȘI: Cefin Trucks a vândut 752 de camioane noi și 550 rulate în 2021
O verificare a datelor înregistrate de aparatul tahograf a scos la iveală toate posibilele încălcări comise de șoferii care au folosit camionul. Astfel, a fost depistată o conducere fără card în tahograf timp de 7 ore la rând, ceea ce a dus la un timp de conducere fără pauză de peste 9 ore. Adică cu peste 100% mai mult decât cele 4 ore și 30 de minute permise. Amenda totală în acest caz a fost de aproximativ 100.000 de coroane, 30.500 de coroane pentru șofer și 61.000 pentru transportator.
Formularul de control (Roadside Check) este același în toată Europa. Acesta conține informații despre când data la care șoferul s-a aflat la volan și abateri pentru care a fost deja sancționat. În acest fel, autoritățile de control din alte state pot vedea că tocmai acele încălcări nu trebuie să fie din nou sancționate. Așa șoferul poate evita penalizări duble. Este necesar când te uiți înapoi cu 28 de zile în istoricul de condus.