ANSAR acuză RAR că blochează activitatea service-urilor de tahografe din România

ANSAR acuză RAR că blochează activitatea service-urilor de tahografe din România
ANSAR acuză RAR că blochează activitatea service-urilor din România, specializate în instalare, repararea și inspecţia tahografelor.

Prin RNTR 8, aprobat prin Ordinul 1333/2019, RAR reglementeză din octombrie 2019 condiţiile de instalare, reparare sau inspecţie a aparatelor tahograf utilizate în transporturile rutiere ori a limitatoarelor de viteză care echipează autovehiculele, precum şi autorizarea operatorilor economici care desfăşoară astfel de activităţi.

ANSAR acuză RAR că blochează activitatea service-urilor de tahografe din România

Pe piaţa aparatelor tahograf activează mai mulţi producători la nivel european, producători care sunt reprezentaţi şi în România şi care acoperă prin reţelele lor de parteneri necesităţie operatorilor de transport.

VEZI ȘI: Rezultatele acțiunii Truck & Bus în mai multe județe din țară

În acest context, ANSAR susține că RNTR 8 generează efecte negative în activitatea service-urilor de tahografe din România”, și oferă câteva exemple.

  • Împiedică accesul la piaţă pentru operatorii economici care sunt autorizaţi doar cu un singur importator, în condiţiile în care echipamentele necesare acestei activităţi sun concepute în aşa fel încât să acopere toate modelele aparatelor aflate pe piaţă, acest lucru constituind de facto un monopol.”
  • Limitează şi/sau interzice dreptul la munca al angajaţilor care nu deţin permis de conducere categoria C sau D, în ciuda faptului că până la apariţia noilor reglementări aceştia îşi desfăşurau activitatea doar cu categoria B.
  • Interzice reprezentanţilor producătorilor de tahografe sau echipamente de testare, efectuarea cursurilor de pregătire pentru tahografele inteligente produse de ceilalţi producători.
  • Pune în imposibilitatea reautorizării operatorii economici care nu au angajaţi care deţin categoriile de permis mentionaţe mai sus, încalcand liberul acces la o activitate economică.
  • Impune reguli restrictive pentru activităţile desfaşurate prin intermediul atelierelor mobile, condiţionând o limită de 25 km fata de alte ateliere fixe.

”Drept urmare, transportatorii vor avea mult mai puţine opţiuni în selectarea unui prestator de servicii precum şi creşterea exponenţială a preţurilor serviciilor prestate”, mai spune ANSAR.

De asemenea, asociația afirmă că ”această abordare nu este întâlnită la nivel european şi trebuie tratată cu mare atenţie deoarece au apărut deja distorsiuni prin defavorizarea şi excluderea de pe piaţă a multor firme, precum şi concedierea unor angajaţi.”

ANSAR face un apel la Ministerul Transporturilor de a stopa aplicarea RNTR 8 şi a trece cât mai rapid la elaborarea unui nou regulament care să respecte normele de drept, dialogul social și principiile unei pieţe concurenţiale.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.