Aplicarea legii salariului minim în Franța amânată până pe 22 iulie

Aplicarea salariului minim în Franța amânată până pe 22 iulie

Ministerul Transporturilor din Franța, informează că autoritățile de supraveghere acordă companiilor străine de transport un răgaz de trei săptămâni pentru a se adapta la noile norme privind salariul minim al șoferilor profesioniști.

Informația a fost lansat de către asociația conducătorilor auto spanioli și relansată de către Confartigianato (Italia) și Assotir. Astfel, 1 iulie 2016 rămâne data oficială a intrării în vigoare a Legii Macron, însă aceasta este amânată până pe 22 iulie 2016, pentru a putea lăsa timp companiilor de transport străine să se adapteze la noile proceduri.

Inițial, o informație similară a circulat și printre transportatorii români prin intermediul rețelelor de socializare însă, data de amânare, 1 septembrie 2016, se pare că era eronată.

Aplicarea legii salariului minim în Franța amânată până pe 22 iulie

Aceasta este o măsură apropiată de amânare tehnică cerută în ultimele zile de către UETR, Asociația Transportatorilor de mărfuri Europeni, în baza faptului că documentele necesare au fost publicate foarte târziu.

De la 1 iulie 2016, companiile de transport care încarcă, descarcă sau efectuează cabotaj în Franța, vor trebui să completeze și să prezinte o declarație specifică a conducătorilor auto, denumită “certificat de detașare”.

Compania trebuie să pregătească un certificat de detașare pentru fiecare salariat detașat înainte de prima operațiune care implică detașarea, indiferent de transport. Certificatul de detașare va fi valabil pe durata indicată de către societate, până la maximum șase luni, pentru toate operațiunile de transport în sfera de aplicare a detașării. Perioada de șase luni, este definită ca perioada continuă dintre două date.

VEZI ȘI: Girteka Logistics a comandat 540 de semiremorci Schmitz

Forma certificatului de detașare poate fi descărcat de pe site-ul guvernului francez. De fapt, există mai multe tipuri de module, pe baza situației angajatului: punerea în aplicare a unui transport internațional, încărcarea și descărcarea în Franța sau cabotaj, utilizarea lucrătorilor străini în cadrul aceleiași societăți sau grup și detașarea internațională ca parte a unei munci temporare de către o societate. Documentul este scris în limba franceză și engleză.

Ministerul francez al Transporturilor precizează că certificatul de detașare – în cazul întreprinderilor de transport rutier internațional – trebuie să fie completat și semnat de către șeful societății care angajează conducătorul auto.

Compania trebuie să completeze certificatul în dublu exemplar. Trebuie să-i predea un exemplar salariatului detașat, care trebuie să aducă întotdeauna vehiculul și să-l prezinte, în cazul controalelor rutiere. Cealalt exemplar trebuie să fie păstrate de către societate/agenție și trebuie să fie prezentat în format pdf în cazul în care autoritățile de control franceze îl cer. De asemenea, în vehicul trebuie să existe contractul de muncă al conducătorului auto (doar în limba de origine).

Noua Lege Macron suprimă prevederile precedente, care exonerează obligația de declarare a detașării companiilor străine care efectuează operațiuni de cabotaj pentru mai puțin de opt zile. Astfel că, acestea sunt obligate să completeze certificatul de detașare.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker