In Focus

Uber Freight a intrat oficial pe piața de transport rutier din Statele Unite

Lansată pe 12 mai 2017, aplicația Uber Freight deschide drumul serviciul de ride-sharing Uber către o piață a intermedierii de mărfuri de 700 miliarde de dolari în Statele Unite.

Conform descrierii din magazinele online Google Play și AppStore, aplicația Uber Freight face posibilă întâlnirea dintre transportatori și expeditori. Astfel, transportatorii pot apăsa un buton, iar marfa este rezervată instantaneu, iar prețul pe care-l văd este prețul pe care-l primesc, fără a mai fi nevoie de negocieri.

Uber Freight a intrat oficial pe piața de transport rutier din Statele Unite

Mărfurile din aplicația Uber Freight sunt valabile exclusiv prin aceasta în baza contractelor pe care Uber le are cu expeditorii. Aplicația Uber Freight este similară cu cea care a transformat mii de șoferi privați în șoferii de taxi.

Într-o postare pe blogul său, Eric Berdinis, manager de produs Uber Freight, a confirmat și el faptul că Uber Freight este o aplicație ce face posibilă întâlnirea transportatorilor cu mărfurile de transportat, care este cea mai stresantă parte dintr-o zi pentru șofer. Acesta a mai explicat că, aplicația Uber Freight împuternicește șoferii profesioniști și permite companiilor mici de transport să-și deruleze activitatea și să se dezvolte.

Uber Freight funcționează extrem de simplu. Odată instalată și pornită, aplicația permite căutarea mărfii, care poate fi rezervată printr-o apăsare de buton. Aceasta este urmată de o confirmare a prețului în doar câteva secunde eliminând timpii morți cu privire la confirmarea comenzii.

Uber are în plan intrarea pe piața de transport de mai multă vreme, un pas în această direcție fiind controversata achiziția a companiei Otto, un start-up pentru care Uber a plătit 680 milioane de dolari în august 2016.

Uber nu și-a îndreptat atenția doar către echiparea camioanelor cu tehnologie de conducere autonomă, ci și către servicii destinate expeditoriilor, flotelor de camioane și șoferiilor de camion independenți, cu scopul de a juca pe o piață a brokerajului de mărfuri de 700 miliarde de dolari, alături de jucători importanți, precum CH Robinson Worldwide, XPO Logistics, Echo Global Logistics și mulți alți.

VEZI ȘI: Waberer’s și-a crescut cifra de afaceri cu 9.5% în 2016

În Uber Freight se poate înscrie orice companie de transport sau șoferii de camion independenți din SUA. Aplicația scoate din schemă casele de expediții, adică societățile care desfășoară medierea dintre contractori și transportatori.

Înainte de lansarea oficială, Uber a realizat un program pilot cu ajutorul unor expeditori americani din Dallas, Houston și San Antonio. Birourile actuale ale Uber Freight sunt în San Francisco și Chicago.

Chiar dacă există interes din partea Uber și pentru alte tipuri de transport în viitor, precum platforme, grupaje și vrac, Uber Freight va continua să se concentreze pe două dintre cele mai comune tipuri de transport marfă din SUA, dube uscate și frigorifice, a mai scris pe blog Eric Berdinis, manager de produs Uber Freight.

În ceea ce privește Europa, este prematur să spunem dacă acest serviciu va fi disponibil, având în vedere problemele pe care compania Uber le are în mai multe țări de pe Bătrânul continent, inclusiv țara noastră. Dacă serviciul de ride-sharing poate funcționa pe unele piețe fără licență, Uber Freight are nevoie de licență de transport, în oricare dintre statele Europei.

Să nu uităm că, avocatul general al CJUE, Maciej Szpunar, a spus că Uber nu este doar o platformă tehnologică, ci un furnizor de servicii de transport și, prin urmare, trebuie să aibă licență. Chiar dacă opinia avocatului general CJUE are valoare consultativă, aceasta poate ghida deciziile judecătorilor în cadrul unor procedurii inițiate în instanță de către taximetriști, inclusiv în România.

Din aceeași categorie...

Back to top button