Aproape 12.000 de camioane blocate între Franța și Marea Britanie

Aproape 12.000 de camioane blocate între Franța și Marea Britanie
Aproape 12.000 de camioane blocate pe ambele maluri ale Canalului, după ce Franța a închis frontierele pentru traficul de pasageri și mărfuri din Marea Britanie, pe fondul apariției unei noi tulpini SARS-CoV-2.

Decizia Franței de a închide pentru cel puțin 48 de ore frontierele pentru camioanele care vin din Marea Britanie a generat un haos uriaș pe ambele maluri ale Canalului Mânecii, care s-a adaugat celui generat de creșterea exponențială a traficului de camioane din ajunul Brexit-ului.

Aproape 12.000 de camioane blocate între Franța și Marea Britanie

În prezent, doar transportul de mărfuri aflate în semiremorci și containere neînsoțite a fost autorizat să circule fără restricții în ambele sensuri, dar ponderea acestuia este mică.

Foarte multe companii din UE depind în mare măsură de importurile din Regatul Unit, iar un astfel de blocaj rostogolește un bulgăre de zăpadă care va afecta și alte lanțuri de aprovizionare din Europa.

Frédéric Cuvillier, primar Boulogne-sur-Mer și fost ministru al transporturilor spune că lucrează la un plan de rezervă, însă greu de crezut că acesta va fi gata într-un timp scurt.

În partea britanică, zonele de autostradă din amonte de coastă sunt saturate de camioane, mulți șoferi fiind obligați să parcheze chiar pe marginea autostrăzii. De altfel, guvernul britanic le-a cerut șoferilor să evite zona Dover, dar și porturile Portsmouth și Newhaven.

În total, se vorbește de aproape 12.000 de camioane blocate.

VEZI ȘI: Marea Britanie a inițiat Operațiunea Brock pentru a debloca traficul de mărfuri în Kent

Mulți șoferi de camion din UE sunt blocați în Kent în condiții inumane, fără locuri de parcare, acces la mâncare, apă sau facilități sanitare. De asemenea, consecințele economice sunt semnificative.

În plus, această situație a generat îngrijorare în rândul șoferilor, aceștia temându-se că-și vor petrece Crăciunul în cabina camionului, departe de familie, mai ales că, la întoarcere în Franța, aceștia ar trebui să arate un test PCR negativ, conform informațiilor publicate de Eurotunnel Le Shuttle.

„Călătorie din Marea Britanie către Franța – mai multe informații

Călătoria poate fi acceptată din nou în curând pentru șoferii care pot face dovada unui test PCR negativ, efectuat cu 72 de ore înainte de intrarea în Franța. Între timp, dacă puteți, vă recomandăm să planificați testarea PCR în avans.

Mai multe informații în curând.

Important: Călătoria din Regatul Unit în Franța este suspendată de la ora 23:00, ora Regatului Unit, de duminica trecută. Continuăm să oferim un serviciu din Franța către Marea Britanie, dar vă rugăm să verificați cele mai recente reglementări de călătorie pentru ambele țări înainte de plecare. Nu există scutire pentru șoferii de camion.”

Aproape 12.000 de camioane blocate între Franța și Marea Britanie

Însă, pentru a obține o programare pentru un test PCR în Marea Britanie ai nevoie de 2 zile și apoi de încă 2 zile pentru a obține rezultatul acestuia. În mod normal, costul unui test este de aproximativ 60-70 de lire sterline, însă dată fiind situația, prețul acestuia, conform informațiilor vehiculate pe grupurile de Facebook, ar ajunge la 300 de lire sterline (aprox. 400 de euro).

Pentru a elimina această situație, sindicatele lucrătorilor din transporturi din Franța solicită guvernului de la Paris ca șoferii să fie testați pe pământ francez.

Termenul de 48 de ore expiră teoretic la miezul nopții, dar rămâne de văzut dacă guvernul francez va menține închise frontierele pentru camioane.

Conform informațiilor venite pe surse, începând de mâine, 23 decembrie, Franța va redeschide frontierele pentru camioane. Rămâne de văzut dacă acest lucru se va întâmpla.

Follow #infotrucker