Aproape 400 de camioane cu emulatoare AdBlue depistate în ultimele 6 luni în Marea Britanie

Aproape 400 de camioane cu emulatoare AdBlue depistate în ultimele 6 luni în Marea Britanie

Aproape 400 de camioane cu emulatoare AdBlue au fost depistate de DVSA în perioada august 2017 – februarie 2018 în Marea Britanie, anunță commercialmotors.com.

În 2018, ofițerii DVSA au descoperit în cadrul controalelor rutiere efectuate o mulțime de cazuri în care camioanele oprite aveau montate emulatoare AdBlue pentru a păcăli sistemul de post-tratare al gazelor.

Cele mai recente cifre DVSA oferă o indicație suplimentară a amplorii acestui fenomen, răspândit cel mai des în râdul transportatorilor britanici.

DVSA spune că cele 388 de vehicule găsite cu dispozitive care păcălesc sistemul AdBlue au provin din controalele rutiere a peste 10.000 de camioane în ultimele 6 luni.

Așa cum a mai declarat și cu alte ocazii, Gareth Llewellyn, directorul executiv al DVSA, spune că prioritatea instituției pe care o conduce este de a elimina din trafic șoferii și vehiculele nesigure, iar camioanelor cu emulatoare AdBlue au devenit o prioritate datorită răspândirii acestui fenomen.

Oricine încalcă legea pune în pericol calitatea aerului și a sănătății persoanelor vulnerabile, mai spune acesta, iar DVSA nu va ezita să ia măsuri împotriva șoferilor, operatorilor și vehiculelor cu probleme.

Cele mai multe din vehiculele depistate de DVSA având montate emulatoare AdBlue au fost cele din Marea Britanie. Din cele 10.000 de camioane controlate, 4.339 erau înmatriculate în Marea Britanie, iar la 261 (6%) dintre acestea au fost descoperite dispozitive de păcălire a sistemului AdBlue

VEZI ȘI: Dispozitivul UTA One permite plată mai multor taxe de drum din Europa

Dintre cele 5.898 de camioane înmatriculate în străinătate, doar 127 (2%) au fost descoperite că aveau emulatoare AdBlue.

Nu a existat o marcă de camion anume sau o anumită vehime a acestora
DVSA a declarat că marea majoritate a camioanelor descoperite că utilizau emulatoare AdBlue erau Euro IV și Euro V, dar au descoperit și camioane Euro VI.

Pentru a-i detecta pe cei care utilizează emulatoare AdBlue, ofițerii responsabili de control s-au folosit atât de tehnologia informatică de ultimă generație, cât și de verificări mecanice și vizuale ale sistemului de management.

Pe termen lung, DVSA afirmă că va căuta modalități de a testa în mod specific excesul de NOx sau dioxid de carbon și alte emisii pe marginea drumului.

Printre operatori cărora li s-au retras licențele de transport în acest an se află Warne Transport din Bolton, KSL, Gloucestershire KSL și Rapid Response, cu sediul în Stoke-on-Trent. Un alt transportator, Mactrans din Weston-Super-Mare, a fost suspendat timp de 12 luni.

În vestul Angliei, oficialul DVSA a spus că utilizarea emulatoarelor AdBlue a fost o chestiune importantă de sănătate.

Emisiile NOx sunt considerate în prezent ca fiind factorul principal de reducere a speranței de viață, în medie, cu cinci luni.

Controlul emisiilor provenite de la motoarele diesel grele este o parte centrală a strategiei britanice și a Europei în domeniul sănătății publice.

Cu alte ocazii, șeful DVSA a comparat utilizarea unui emulator AdBlue cu „un magnet montat pentru a întrerupe înregistrarea exactă a tahografului”.

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.