Aproximativ 90% din accidentele rutiere sunt cauzate de erori umane

Aproximativ 90% din accidentele rutiere sunt cauzate de erori umane
În prezent, aproximativ 90% din accidentele rutiere sunt cauzate de erori umane, de aceea, ca șofer profesionist trebuie să ai un comportament responsabil la volan.

Așadar, cum ai putea influența în mod pozitiv aceste statistici îngrijoratoare?

Aproximativ 90% din accidentele rutiere sunt cauzate de erori umane

In opinia lui Andrew Low, managerul departamentului de perfectionare a soferilor din cadrul VolvoTrucks, secretul consta in pregatirea continua a soferlor profesionisti.

Exista situatii obisnuite, asupra carora detinem controlul, precum virarea vehiculului, mersul in marsarier, asigurarea incarcaturii si evitarea factorilor perturbatori.

De asemenea, exista si probleme referitoare la conditiile de calatorie care trebuiesc luate in considerare la orice transport, cum ar fi starea vremii, limitarile de viteza, semnalizarile rutiere si iluminarea.

Totusi, daca planificam dinainte, puteti lua o decizie care poate avea un efect pozitiv asupra tuturor participantilor la trafic. Evitand in mod proactiv posibilele „zone periculoase”, reduceti riscurile din toate situatiile cu care ne confruntam.

Exista mai multi factori care sporesc siguranta, precum camioanele in sine si mediul din jurul acestora.

Totusi, soferii profesionisti pot influenta siguranta lor si chiar pe cea a celorlalti participanti la trafic printr-o buna planificare, evaluand situatiile care pot deveni problematice, indiferent de mediul sau conditiile in care conduc.

Elemente care distrag atentia
Pare aproape prea evident pentru a mai atrage atentia ca introducerea de mesaje text pe telefonul mobil a devenit, in ultimii ani, un risc major pentru condusul in siguranta.

Cu toate acestea, legislatia aferenta difera foarte mult de la o tara la alta. Exista multe elemente care distrag atentia pe drum, iar un sofer bun stie instinctiv sa le evite. #donttextanddrive

Accidente in timpul virajului la dreapta
Acest tip de accidente a devenit din ce in ce mai intalnit in ultima vreme.

Daca sunteti primul in coada creata la luminile de avertizare, cand virati in unghiul mort puteti sa semnalizati din timp, lasand spatiu, daca este posibil, in fata camionului (inainte de marcajul cu linie alba/semnul stop), astfel incat toti participantii la trafic neprotejati sa se poata aseza in fata ta, pentru a-i putea vedea mai usor.

Participanti la trafic neprotejati
Ca sofer, stiti ca un camion trebuie sa se afle pe partea stanga pentru a putea vira la dreapta, insa multi participanti la trafic nu cunosc acest lucru. Ciclistii si pietonii sunt deopotriva vulnerabili si imprevizibili. Tratati oamenii ca si cum ar urma sa faca ceva imprevizibil.

Mersul cu spatele
Este o manevra pe care ati executat-o de sute de ori. Totusi, nu toata lumea va auzi, de fiecare data, semnalul de avertizare al camionului.

Asigurand vizibilitate maxima in spatele autovehiculului inseamna sa nu lasati nimic la voia intamplarii. Nu ezitati sa iesiti din camion si sa va mai uitati o data daca nu sunteti sigur sau, cand este posibil, sa cereti ajutorul.

Familiarizarea excesiva
Din cauza timpului mare petrecut pe sosea, multe dintre situatiile in care ne gasim par extrem de familiare – autostrazile, sensurile giratorii si traficul urban, de exemplu.

Multe accidente au loc pe drumurile pe care le cunoasteti – sau credeti ca le cunoasteti – cel mai bine. Secretul consta in a evita senzatia de „eu stiu tot” si sa ramaneti permanent in alerta.

Follow #infotrucker