APTE 2002 dezaprobă conținutul proiectului Legii RCA

APTE 2002 dezaprobă conținutul proiectului Legii RCA

Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002, referitor la Proiectul de lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi referitor la modalitatea de elaborare al acestui act normativ îşi exprimă întregul dezacord şi deplina dezaprobare, conţinutul proiectului de lege precum şi efectele pe care ar urma să le producă sunt total potrivnice intereselor reale ale asiguraţilor în general şi ale industriei de transport din România în special.

Autoritatea de Supraveghere Financiară, în loc să fi verificat multiplele sesizări privind majorările nejustificate de prime RCA venite din partea reprezentanţilor industriei de transport începând cu luna octombrie 2015, în loc să fi luat toate măsurile legale şi necesare pentru a stopa fluxul de majorări neîntemeiate ale tarifelor RCA şi în loc să fi întreprins toate diligenţele pentru ca prevederile protocolului din data de 22 decembrie 2015 să îşi producă efectele în cel mai scurt timp, în teorie, a regizat, în grupuri de lucru, un proiect de lege al RCA, care, în practică a ieșit ca o piesă nereuşită de teatru cu mai multe scenete tragi-comice, dar cu mesaj dramatic pentru industria de transport.

Proiectul de lege cu care ASF doreşte să se prezinte în Parlamentul României este o reconstrucţie eronată a normelor de reglemantare pe scheletul vechii Legi 136/1995, rezultatul fiind unul înfiorător pentru asiguraţi, deoarece prin acest proiect drepturile şi privilegiile companiilor de asigurări s-au înmulţit, iar drepturile asiguraţilor s-au diminuat, fortificandu-se şi consolidându-se starea de captivitate a consumatorilor. În acest context este condamnabilă atitudinea ASF, care de-a lungul discuţiilor cu patronatele s-a dovedit a fi un destoinic apărător al intereselor companiilor de asigurări, participând în mod activ la aservirea şi înrobirea asiguraţilor de către asigurători.

APTE 2002 dezaprobă conținutul proiectului Legii RCA

VEZI ȘI: ASF a transmis către Parlament și MFP proiectul Legii RCA

APTE 2002 precum şi celelalte patronate din industria de transport a prezentat nenumărate dovezi pentru a proba majorările inadmisibile a tarifelor RCA cu 200%-300% începând cu partea a doua a anului 2015, dar ASF nu le-a luat în considerare, arătând ca majorările s-au făcut până la 50% şi că nu este nimic în neregulă cu primele practicate de companiile de asigurări. ASF nu şi-a schimbat atitudinea nici după ce instituţia Consiliului Concurenţei a prezentat un raport în care recunoaşte ca la transportatorii de marfă tarifele RCA s-au majorat între 19% şi 183 % şi nici după ce s-a dovedit că după implementarea Insolvency II în Polonia tarifele au scăzut cu 20% iar în Bulgaria creşterea a fost doar de 5%, în ambele state existând asiguratori cu capital majoritar de stat.

În acest context APTE 2002 solicită autorizarea de urgenţă a EximAsig pentru practicarea asigurărilor RCA şi solicită instituţiilor de stat competente să faciliteze în mod celeritiv accesul pe piaţa RCA al acestui asigurator cu capital integral de stat.

Având în vedere atitudinea ostilă al ASF faţă de interesele industriei de transport din România, având în vedere abuzul în serviciu al conducerii ASF, care nu a respectat prevederile Protocolului semnat la data de 22 decembrie cu patronatele din transporturi şi nu şi-a executat obligaţiile asumate prin Protocol, cauzând vătămări drepturilor şi intereselor legitime ale industriei de transport din România, APTE 2002 solicită Comisiilor parlamentare care vor examina proiectul de lege privind asigurările RCA să îl respingă, totodată să analizeze dacă actuala conducere al ASF a gestionat în mod responsabil criza majorărilor nejustificate al tarifelor RCA şi dacă ASF în compunerea actuală şi prin conducerea actuală mai poate continua în mod credibil activitatea de supraveghere financiară în România.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker