Arimarea incorecta a incarcaturii cauza principala a producerii accidentelor (Cehia)

Arimarea incorecta a incarcaturii cauza principala a producerii accidentelor (Cehia)

Potrivit unui raport facut public de Politia Rutiera din Cehia, in 2014, principala cauza care a stat la producerea accidentelor de circulatie in care au fost implicate camioane a fost arimarea incorecta a incarcaturii.

Din statisticile politiei reiese ca, aproape jumatate dintre vehiculele de transport care circula pe drumurile din Cehia, au incarcatura incorect ancorata iar o mare parte dintre soferii profesionisti au lacune de cunostinte privind acest subiect. O alta cauza des intalnita ce duce la tragedii o reprezinta calitatea si vechimea chingilor, in cele mai multe dintre cazuri acestea fiind necorespunzatoare.

Avand in vedere subiectul, ne-am gandit ca nu strica sa va aducem aminte cateva lucruri esentiale, pe care sigur le-ati intalnit. Trebuie stiut ca arimarea nu este o operatiune ci o activitate in decursul careia se conjuga mai multe operatiuni, deci, este mult mai ampla decat o simpla fixare. In executarea acestei activitati se porneste de la un riguros plan de transport , intocmit fie de transportator, fie de comisionarul cu care acesta se afla sub contract. Planul de transport se-ntocmeste in functie de tipul marfii (marfurilor) care urmeaza sa se transporte , fiecare tip necesitand mijloace de fixare specifice.

Arimarea incorecta a incarcaturii cauza principala a producerii accidentelor (Cehia)

Activitatea de arimare este angajarea si fixarea unei incarcaturi pentru mentinerea unui centraj favorabil stabilitatii. Calitatea arimarii marfurilor pe (intr-un) vehicul depinde de: pozitia marfurilor, tipul suporturilor incarcaturilor folosite, mijloacele de calare a rotilor (impanare a rotilor), frecventa controalelor incarcaturii, adica de verificarea mijloacelor de arimare.

Toate aceste actiuni contribuie la garantarea bunei stari a marfii si a asigurarii securitatii conducatorului auto, celor care manipuleaza marfa si a celorlalti participanti la trafic.

Cea mai mare parte a marfurilor transportate necesita o arimare care sa fie adaptata ambalajului, naturii, greutatii, formei si fragilitatii produselor, suportul incarcaturii si tipului de caroserie. Spre exemplu, utilizarea lanturilor este limitata la anumite tipuri de marfuri (trunchiuri de copaci). Cablurile au aceleasi utilizari ca si lanturile, dar sunt mai sensibile decat acestea, la temperaturi foarte scazute. Chingile sunt frecvent folosite, ele sunt intarite de un intinzator care permite o buna repartitie a intinderii.

Absenta sau proasta arimare poate fi un factor deincident in cazul unui accident in timpul transportului si mai ales la descarcarea vehiculului.

Mai multe informatii despre arimarea corecta a marfurilor transportate gasiti in carti de specialitate si cursuri. Vom reveni cu mai multe informatii despre acest subiect. De asemenea, asteptam comentariile voastre legat de acest subiect.

 

Follow #infotrucker