ȘtiriTehnologie

Așa iau viață cele mai iubite motoare V8 din lumea camioanelor

Atunci când Scania spune că prezintă un camion nou, cuvântul „nou” este utilizat cu o anumită calificare, iar asta este valabil și pentru motoarele Scania V8.

Până când motoarele Scania V8 își vor face debutul oficial pe piață, acestea vor fi supuse unor mii de ore de teste, iar camioanele echipate cu aceste motoare vor străbate milioane de kilometri, deoarece drumul către lansare este unul lung.

Și, dacă am adus aminte cuvântul lansare, trebuie să vă spunem că motoarele Scania V8 și-au început lunga și dificila “călătorie” cu calculele computerizate, au continuat cu testele de laborator și o vor termina cu testele de teren, pentru ca la final, puterea și sunetul inconfondabil al acestora să-ți “inunde” sufletul.

Totuși, cele de mai sus se aplică doar componentelor care sunt unice pentru motorul Scania V8, cum ar fi arborele cotit și blocul motor. Datorită sistemului modular al Scania, motoarele V8 au componente comune cu multe dintre celelalte motoare ale suedezilor, iar aceste componente au fost supuse unor teste ample.

Fiecare componentă a motorului V8 începe ca model pe un computer. Cu ajutorul unor modele computationale avansate, echipa de dezvoltare este capabilă să producă rapid un număr de alternative pe care le consideră a fi testate în viața reală.

Efectuarea calculelor cu ajutorul computerelor economisește timp, de fapt, mult timp.

În cadrul testelor propriu-zise este posibil să se efectueze două sau trei iterații de proiectare diferite pe an. Prin utilizarea testelor computerizate, un număr similar de iterații poate fi testat într-o săptămână.

Intrarea în lumea reală
Odată ce o componentă părăsește lumea virtuală și este produsă în formă fizică, ea este supusă testelor de laborator într-o manieră controlată până când se rupe sau își pierde proprietățile.

Când o componentă se rupe, echipa investighează exact ce sa întâmplat și transferă aceste cunoștințe către modelul bazat pe computer. În acest fel, precizia modelului este verificată, iar înțelegerea motivului pentru care acesta a cedat va crește calitatea.

Odată ce o componentă îndeplinește standardul de proiectare, aceasta va fi testată împreună cu alte componente. O modalitate de a face acest lucru este în așa-numitele celule de testare, unde în cursul a 1000 de ore, motoarele sunt expuse la solicitări și schimbări corespunzătoare celor pe care le-ar experimenta pe tot parcursul vieții lor montate pe camioane.

VEZI ȘI: Lucruri esențiale pentru șoferii profesioniști începâtori pe remorci frigorifice (I)

Acest proces se numește testarea accelerată. Acest lucru înseamnă, printre altele, că motorul este supus unei puteri și presiunii pe cilindru semnificativ mai mare decât este construit. Aceasta permite identificarea rapidă a punctelor slabe potențiale.

Noi am avut ocazia să vedem exact cum se testează aceste motoare în cadrul fabricii de motoare Scania din Sodertalje, pe care am vizitat-o anul trecut, în cadrul evenimentului de lansare #NexGenScania. Ghid ne-a fost un român, cu 25 de ani vehicume în cadrul Scania.

Testarea pe camion
Odată ce un motor trece cu bine testelor în celulele de testare, acesta este trecut prin încercări puternice de anduranță montate pe vehicul.

Testele de rezistență implică evaluarea modului în care uzura afectează întregul design, în timp ce în cadrul funcționării este verificat consumul de combustibil, nivelurile de emisii și dacă motorul oferă performanța dorită.

În cele din urmă, camioanele vor fi testate de către clienți, atent selectați, care au oportunitatea de a-și aduce contribuția la testele pe teren.

 

Salut! Intelege cineva ce mormaie aceasta „doamna” #frumoasafrumoasa a celor de la DECAT Energy Technics? 🙂 Noi am inteles printre picaturi ca este suparata ca s-a terminat #TruckstarFestival2016. Si noi, dar asta-i viata! Ce sa-i faci? N-ai ce sa-i faci! #infotrucker Rontransmar #Scania #V8power cc: Scania Romania Scania Group

Posted by Infotrucker on Tuesday, August 2, 2016

Din aceeași categorie...

Back to top button