ASFINAG a investit 5.6 miliarde de euro în tunelurile de pe autostrăzile din Austria

ASFINAG a investit 5.6 miliarde de euro în tunelurile de pe autostrăzile din Austria

ASFINAG vrea ca tunelurile din Austria să fie cele mai sigure din lume și pentru asta a investit deja 5.6 miliarde de euro.

Totul a pornit după incendiul din tunelul Tauern din 1999, iar de atunci ASFINAG a făcut investiții de peste 5.6 miliarde de euro în măsuri de siguranță. În cadrul proiectului au fost întărite măsurile de siguranță în 165 de tuneluri.

Cei mai mulți bani au fost investiți în lucrări de modernizare totală cum au fost tunelurile Tauern și Katschberg, de pe A10, Klaus, Bosruck și Gleinalm de pe A9, Roppener, de pe A12 sau Perjen de pe drumul expres S16 Arlberg.

După accidentul din 1999, legislația în ceea ce privește standardele de siguranță în tuneluri s-a schimbat, iar ASFINAG a reușit să respecte toți parametri care se refereau la îmbunătățirea siguranței și a stabilit noi standarde pentru drumurile din Europa.

În total 50 de tuneluri au fost lărgite și modernizate, alte 80 de tuneluri au fost adaptate la noile cerințe, iar din punct de vedere tehnic au fost aduse îmbunătățiri la aproape tunelurile din Austria.

Toate aceste investiții se văd în cifrele statistice. Dacă în 2001 erau 18 morți în accidente petrecute în tuneluri rutiere, în 2018 s-au mai înregistrat doar 3. Și dacă în 2001 lungimea totală a tunelurilor era de 174 de kilometri, în 2019 sunt 403 kilometri după toate lucrările de modernizare și consolidare.

VEZI ȘI: Lucrări de modernizare la A 40, care includ și schimbarea completă a podului Neuenkamp

ASFINAG a investit foarte mult și în tehnologia disponibilă în aceste tuneluri, unele dintre inovații fiind în premieră mondială.

Astfel a dezvoltat un sistem de monitorizare acustică, AKUT, care prin intermediul microfoanelor amplasate pe toată lungimea tunelului recunoaște anumite zgomote precum explozia unui cauciuc sau strigătele de ajutor și declanșează automat o alarmă.

În cazul unui incendiu, toate tunelurile sunt echipate acum cu un sistem automat de stingere care poate stropi apă timp de 90 de minute fără oprire pentru a ține temperatura și flăcările sub control.

Proiectele finalizate deja sunt pe A2, pe A9, A1, A11, A22, S6, S16, A23, A8, A10, iar lucrările vor continua de modernizare vor continua în permanență.

ASFINAG a anunțat o investiție similară pentru următorii 10 ani, investiție care se va concentra și pe dezvoltarea unor soluții tehnologice care să prevină catastrofele și nu doar pe lucrări de reparații, întreținere și modernizare.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.