Asociațiile de transport și logistică din Germania cer repornirea graduală a economiei

Asociațiile de transport și logistică din Germania cer repornirea graduală a economiei
AMÖ, BGL, BIEK, BWVL și DSLV, cele mai importante asociații de transport și logistică din Germania, pledează pentru repornirea graduală a economiei.

Pandemia COVID-19 are deja un impact major asupra economiei, iar urmările se vor vedea destul de mult timp de acum încolo, analiștii financiari din Germania estimând o scădere a PIB-ului de cel puțin 4.2%.

Asociațiile de transport și logistică din Germania cer repornirea graduală a economiei

Guvernul german a avut reacții rapide și au ajutat economia prin luarea unor măsuri corecte care au avut ca scop susținerea tuturor celor afectați de această criză. Iar industria de transport și logistică a fost una dintre cele mai afectate.

Totuși, în aceste condiții dificile, asociațiile de transport și logistică au reușit să se organizeze rapid pentru ca populația să fie aprovizionată cu bunurile de larg consum necesare, respectiv să se asigure transporturile cu echipament medical și ale bunuri de strictă necesitate.

Transportul rutier a reușit să țină în picioare o parte a industriei, dar pentru ca lucrurile să poată reveni la normal este necesar să se ia din nou măsuri rapide de rederesare economică.

VEZI ȘI: WABCO vine în ajutorul flotelor pentru a preveni furtul de mărfuri din camioane

Astfel, cele mai importante asociații de transport și logistică din Germania, AMÖ, BGL, BIEK, BWVL și DSLV, pledează pentru repornirea graduală a economiei, pentru că acest lucru este la fel de important ca funcționarea sistemului medical, și propun constituirea unui cadru comun:

  • Pentru ieșirea din această situație, guvernul, dar și autoritățile federale din fiecare Land, trebuie să elaboreze reguli și proceduri unitare pentru a începe un proces cât mai lin la nivel național.
  • Toate măsurile trebuie planificate cu atenție și implementate treptat pentru a reduce riscul unor alte blocaje.
  • Diferitele sectoare economice trebuie reactivate pas cu pas, în urma unor analize pertitente de necesitate, luând în considerare măsurile de protecție necesare.
  • Situația din ultimele săptămâni a scos în evidență potențialul pe care digitalizarea în are în societate dacă este folosit corect și tocmai de aceea ar trebui modernizate rețelele de internet și ar trebui stabilit un regulament cadru pentru exploatarea acestor sisteme atât în industrie, în domeniul medical și în viața de zi cu zi.

După stabilirea acestui cadru AMÖ, BGL, BIEK, BWVL și DSLV propun următorii pași:

  • Trebuie deschise treptate magazine și alte zone de servicii pentru ca viața socială și economică să înceapă din nou să funcționeze. Experiența acumulată în această perioadă a arătat că măsurile de securitate eficiente pentru protecția împotriva infecțiilor sunt destul de ușor de implementat în acest domeniu.
  • De asemnea, școlile și grădinițele ar trebui deschise cât mai repede, după stabilirea unor reguli clare de prevenire și răspândire a infectărilor, pentru a le permite părinților să-și poată continua activitatea profesională fără alte restricții.
  • Companiile în care a fost implementat un grad mare de automatizare ar trebui să înceapă producția imediat, atâtat timp cât procesul de producție și furnizarea de servicii se face cu un risc minim de infectare.
  • Acest lucru este valabil și pentru companiile din sectorul de producție, de care depind anumiți furnizori. Dacă este nevoie, acestea să primească sprijinul necesar, financiar și logistic, pentru a reporni totul în cele mai sigure condiții.
  • Și companiile care activează pe zona de servicii ar trebui să înceapă apoi să redeschidă facilitățile. Și pentru ele trebuie gândit un program de finanțare, dacă e nevoie, pentru că valoarea adăugată pe care o dau comunității înseamnă și venituri la buget, locuri de muncă și sănătatea financiară a sistemului bancar.

Guvernul trebuie să stabilească un program de investiții pentru dezvoltarea rețelei de comunicații (internet, telefonie, transfer de date, etc) și să lanseze un program de finanțare pentru toate companiile din acest sector.

La finalul acestei scrisori deschise, cele cinci asociații de transport și logistică,  AMÖ, BGL, BIEK, BWVL și DSLV au reîntărit sprijinul necondiționat al industriei pentru ca totul să revină cât mai rapid la normal.

De asemenea, au scos încă o dată în evidență că mediul de afaceri și clasa politică trebuie să lucreze împreună pentru a găsi cele mai bune soluții și că transportul de mărfuri este o componentă esențială a întregii societăți care trebuie să funcționeze la capacitate maximă în permanență.

Follow #infotrucker